Els Mossos d'Esquadra han detingut tres homes per robar en tres pisos de Girona. Se'ls acusa de dos delictes de robatori amb força, un delicte de furt i un delicte d'atemptat als agents de l'autoritat, i a un dels detinguts també se li imputen tres robatoris amb força més, dos a Banyoles i un a Girona. Els detinguts són Wesley R. L., de 19 anys, natural del Brasil i veí de Girona, Johan Steven M. T., de 18 anys, nacionalitat colombiana i veí de Salt i un tercer menor d'edat. La investigació d'aquest cas continua oberta i no es descarten més detencions relacionades amb aquests fets.
Cap a tres quarts de dotze de la nit del dia 25 de setembre, els mossos van saber que un home que entrava a casa seva acabava de trobar un lladre dins del seu pis al barri de Montjuïc de Girona. El lladre, en veure's descobert, va saltar per la finestra del dormitori i va fugir amb un còmplice que estava al carrer i feia funcions de vigilància.
Els mossos d'esquadra i la policia local de Girona van muntar un operatiu per tal de localitzar els autors. Després d'identificar el cotxe sospitós, aquest es va accidentar mentre la policia el perseguia. La policia va identificar l'única persona que hi van trobar, el conductor del cotxe, Wesley R. L., que va quedar detingut.
Dins del cotxe hi van tronar peces de roba, un ordinador portàtil, dos telèfons mòbil i un moneder amb una targeta de crèdit. Els mossos van comprovar que la targeta de crèdit havia estat sostreta a Roses a principis del mes d'agost, i que l'ordinador portàtil havia estat robat a matinada del dia 25 de setembre de dins d'un pis de Girona.
Les indagacions policials van portar a saber que una altra persona que anava dins del cotxe i que seria el noi que estava dins del pis, que era un menor d'edat. Els mossos el van localitzar i detenir la tarda del dia 26 de setembre.
La investigació va continuar i va portar a detenir un altre dels ocupants del cotxe el dia 28 de setembre, Johan Steven M. T , de 18 anys, que va atemptar contra els agents de l'autoritat quan l'estaven identificant.
Dels tres detinguts, el menor es va citar per declarar davant la fiscalia de menors, i Wesley R. L. i Johan Steven M. T., tots dos amb antecedents, van passar a disposició del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de Girona que els va deixar en llibertat amb càrrecs. Johan Steven M.T., va tornar a ser detingut el 3 d'octubre en relació a tres robatoris amb força més.
El primer dels fets va passar el dia 30 d'agost a Banyoles quan l'autor, presumptament, hauria robat un ciclomotor i hauria fugit. El segon robatori es va cometre a la mateixa població el 22 de setembre quan el lladre es va endur els diners de les màquines escurabutxaques d'un bar durant la nit.
El tercer hauria passat a Girona el dia 2 d'octubre, quan hauria entrat pel balcó d'un pis nit mentre els seus propietaris dormien. En aquesta última ocasió hauria agafat diners i altres objectes de l'interior del domicili.
Per aquests fets, Johan Steven M. T, amb nombrosos antecedents, va tornar a passar a disposició del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de Girona, que va decretar el seu ingrés a presó.