Mor l'operari ferit crític en l'incendi d'un supermercat de Girona

Els Bombers el van rescatar de la sala de màquines on va començar el foc, que es va propagar molt de pressa i va deixar el local calcinat

Publicat el 26 de març de 2025 a les 15:37
Actualitzat el 27 de març de 2025 a les 10:10

Un operari que treballava al magatzem del supermercat incendiat a Girona ha mort finalment aquest dijous, hores després que els Bombers el rescatessin de dins de l'establiment en estat crític. El foc es va iniciar al magatzem on s'estaven fent treballs d'insonorització i va acabar afectant tot el local. Segons va explicar el cap d'intervenció dels Bombers a Girona, Jordi Marquès, els efectius van arribar de seguida al supermercat, situat davant de la plaça U d'octubre de 2017, però es van trobar que el foc estava "completament desenvolupat".

L'incendi va començar poc abans de la una del migdia i van ser els mateixos treballadors de l'establiment qui van advertir que hi havia una persona atrapada a la zona del magatzem. Tot i que encara se'n desconeixen les causes exactes, les flames es van originar a la sala de màquines de l'establiment. El foc es va propagar amb molta rapidesa i, en poca estona, va generar una gran columna de fum.

Els Bombers van ser els primers d'arribar a lloc perquè tenen la seu a prop. "Hem trobat un incendi totalment desenvolupat a tot el supermercat", va concretar Marquès. Mentre esperaven l'arribada dels camions cisterna, els efectius van demanar al personal si trobaven a faltar algú. Hi havia un treballador que no n'havia sortit, i en un primer moment, els bombers van intentar "fer una intervenció ràpida" per extreure'l. Però va ser "impossible" perquè ja havia col·lapsat "gran part de la zona que s'estava insonoritzant".

Fins a l'incendi s'hi van desplaçar 11 dotacions dels Bombers, nou patrulles dels Mossos d'Esquadra, quatre dotacions del SEM i diversos efectius de la policia local. Amb l'arribada de les mànegues, es va muntar "una línia d'aigua" cap a dins del supermercat, fins que van aconseguir localitzar l'operari.

El cap territorial del SEM, Jordi Jiménez, va explicar que el treballador va patir inhalació de fum i cremades a diverses parts del cos. Se'l va extreure del supermercat en aturada cardiorespiratòria, i després de reanimar-lo, una ambulància el va traslladar a l'hospital Josep Trueta de Girona, on va ingressar i ha perdut la vida aquest dijous.

El cap de guàrdia dels Bombers ha assegurat que els ha sorprès la rapidesa amb què han avançat les flames. "Un supermercat es classifica, normalment, dins un risc baix pel que fa a la càrrega de foc", va explicar Marquès. El cap d'intervenció va precisar que, quan van arribar a lloc, de la sala de màquines en sortia "flama directa a l'exterior", però que també hi havia "una gran quantitat de fum a la totalitat de l'establiment".

Confinament dels veïns

A més de l'operari, arran de les flames una noia de 20 anys també ha hagut de ser traslladada al Trueta per inhalació de fum. El cap territorial del SEM ha concretat que, segurament, és una de les veïnes de l'edifici als baixos del qual hi ha el supermercat afectat. Precisament, mentre han durat les tasques d'extinció, els Bombers han confinat dos blocs.

L'alcalde de Girona, Lluc Salellas, que es va desplaçar a la zona juntament amb la regidora de Seguretat, Sílvia Aliu, ha agraït la "resposta ràpida" dels diferents cossos que han intervingut en el foc. L'alcalde també ha confiat que els metges de l'hospital Josep Trueta "puguin salvar la vida" a l'operari afectat per l'incendi.