Alba Dedeu publica el seu segon recull de contes

L'escriptora de les Franqueses parla a 'L'estiu no s'acaba mai' de la dificultat de conviure sense ferir-se i de la incomunicació entre les persones

Publicat el 06 d’octubre de 2012 a les 10:15
Alba Dedeu publica el segon llibre de contes. Foto: ACN

L'any passat, Alba Dedeu (Granollers, 1984) va guanyar el Premi Mercè Rodoreda amb el recull de contes Gats al parc i ara torna a ser part destacada del circuit editorial amb un nou recull de narracions que, de nou, exploren la complexitat de les relacions humanes. Al seu nou llibre, el segon que publica de pròpia creació, L'estiu no s'acaba mai (Proa, 2012), Dedeu parla "de les aparences socials, de la hipocresia i de la incomunicació entre les persones".

La jove escriptora vallesana, veïna de les Franqueses, explica que l'estil de L'estiu no s'acaba mai és el mateix que hi havia al primer recull, tot i que "les temàtiques dels contes de són diferents". Dedeu parla en aquests nous contes "de l'allunyament en les relacions de parella, la incomunicació humana i de la hipocresia en les trobades familiars".

Una Dedeu més irònica i incisiva
L'escriptora creu que, potser sense ni haver-s'ho plantejat, en aquest segon llibre ha estat "més irònica i incisiva", tal com assenyala en declaracions a l'ACN. Com a exemple, el conte Ensaladilla: "La situació és molt còmica, però en el fons hi ha mala bava", assegura, "hi ha mala llet".

Alba Dedeu també ha assegurat que, malgrat que escriu "el que creu que ha d'escriure", el fet d'haver guanyat un premi amb el seu primer llibre publicat, sí que li ha inferit "una mena de pressió". Aquest segon llibre de l'autora vallesana ha estat publicat per Proa.