Avui dijous, 16 de març, a les 20h. s'inaugurarà al Museu Abelló de Mollet del Vallès, l'exposició dedicada a Antoni Clavé. La Fundació Municipal Joan Abelló presenta aquesta exposició presentada en reconeixement a la sensacional i acurada producció plàstica d'aquest artista català i amb la clara intenció d'oferir al públic una amplia representació de la seva trajectòria de qui ha esdevingut, sense cap mena de dubte, un dels artistes més valuosos i més internacionals dels nostres temps. Clavé, un incansable treballador, inquiet, investigador nat, intuïtiu, mereix ser recordat com un pilar essencial i imprescindible en la cultura i la història de l'art del nostre país.
El fil conductor de l'exposició té la intenció d'apropar la trajectòria artística i el resultat de la seva obra d'una forma comprensiva al públic en general. La mostra consta de més de quaranta peces prou significatives, que illustren de manera representativa les diferents etapes i evolucions plàstiques de l'artista català.
La procedència de les obres seleccionades i distribuïdes pels diferents espais expositius prové de colleccions privades, a més de les que presenta la mateixa Fundació Municipal Joan Abelló.
Després de la seva mort el passat 31 d'agost de 2005, la Fundació Municipal Joan Abelló se suma amb l'organització i presentació d'aquesta exposició retrospectiva, a lloar un cop més la figura de l'Antoni Clavé, oferint al públic el llegat patrimonial que ens ha deixat a tots a través de la seva creació plàstica, en una lluita en solitari i sense fer soroll, però que ha donat com a resultat una obra excepcional d'esperit sincer i singular, sensible, oberta a totes les invencions plàstiques i que ha ultrapassat totes les fronteres, tant geogràfiques com temporals.

ARA A PORTADA
Publicat el 16 de març de 2006 a les 08:00
Et pot interessar
-
Cultura Alumnat de l’institut Cumella i de l’Escola Pia de Caldes empaten a la 3a edició de la Lliga de Debat
-
Cultura El 16 i 17 de maig Granollers serà l’escenari de la 4a edició del festival Límbic
-
Cultura Què fer aquest cap de setmana a Granollers: 10 i 11 de maig
-
Cultura El 14è Cicle de Jazz de L’Ametlla del Vallès aposta presentacions de nous treballs
-
Cultura Un miler de persones celebren l’Aplec de Sant Sebastià de Caldes
-
Cultura Prop de 250 alumnes a la trobada de cooperatives escolars de Granollers