La Catosfera reuneix a Granollers uns 350 participants

Durant els dos dies de les jornades s’han emès més de 1.500 piulades amb el hashtag #catosfera

Publicat el 27 de març de 2011 a les 22:59
Divendres i dissabte la comunitat catalana a la xarxa catalana –i més concretament a Twitter- ha parlat de la #catosfera. Durant els dos dies de les jornades s’han emès a la xarxa més de 1.500 piulades amb el hashtag #catosfera i aquesta paraula ha estat trending topic a Catalunya, és a dir, s’ha convertit en el tema d’actualitat i més comentat del moment.
 
Unes 350 persones han passat per La Troca des de divendres a la tarda quan Genís Rocava fer la ponència inaugural titulada “Què en quedarà d’aquests temps de xarxes” on ha posat l’accent en els continguts, en les idees més que en les eines de la xarxa social. Roca ha destacat la importància creixent dels dispositius mòbils i ha reclamat a la Generalitat que segueixi impulsant projectes perquè la ciutadania adquireixi més habilitats digitals.
 
Després de la xerrada de Genís Roca, les dues taules més concorregudes han estat la titulada “Del blog al microblog. La revolució dels 140 caràcters” amb Saül Gordillo(director de l’CAN), Dídac Lee(directiu de l’àrea tecnològica del FC Barcelona) i Carles Capdevila(director del diari Ara) i la taula empresarial de dissabte al migdia titulada “L’empresa catalana a les xarxes socials”. Núria Tarré (directora comercial d’ Spanair), Xavier Berneda(director de marketing de Munich) i Albert Castellón(director general de Moritz) han donat tres punts de vista diferent sobre la presència de les empreses a les xarxes socials, tot remarcant l’estratègia passa per incrementar les vendes però, sobretot, per crear comunitat i per reforçar la imatge de marca.
 
Tres taules més sobre tendències, música a la xarxa i humor (la més seguida via streaming) han tancat la quarta edició de la catosfera a Granollers. El fi de festa ha estat el concert del cantautor Pau Alabajos