24.430 usuaris a les biblioteques de Granollers el mes de juny

Publicat el 11 de juliol de 2005 a les 15:36
La Xarxa municipal de Biblioteques de Granollers, que està formada pels equipaments de Can Pedrals i Roca Umbert, ha tingut, durant el mes de juny, una mitjana global diària d'un miler d'usuaris. En total han estat 24.430 usuaris. A Can Pedrals la mitjana de visites diàries ha estat de 628 i a Roca Umbert, de 364.
Aquest equipament, inaugurat fa tres mesos, ha augmentat en quasi 2.750 el seu nombre d'usuaris respecte el mes passat (de 5.985 al maig ha passat a 8.731 durant el juny). També s'han incrementat els usuaris d'Internet, que a les dues
biblioteques han arribat als 2.565.

En l'apartat de préstec, ambdues biblioteques han arribat als 3.370 usuaris, amb 9.860 documents deixats en préstec durant tot el mes de juny. Pel que fa a activitats, un total de 100 persones han participat en els cursos de formació adreçats a grans i petits, organitzats durant el mes de juny a les dues biblioteques.

Cal recordar que la Biblioteca Roca Umbert ha incorporat el servei de sala d'estudis durant el mes de juny, gestionat més enllà de l'horari bibliotecari pel Servei de Joventut, i també el servei de zona wi-fi (de connexió a Internet sense cables). Seguint amb indicadors, la sala d'exposicions de la Biblioteca Roca Umbert ha rebut prop de 500 visitants
amb la mostra Parlem-nos,organitzada pel Consorci per a la Normalització Lingüística del Vallès Oriental, amb el suport municipal.

Roca Umbert disposa actualment d'un fons de 18.660 documents, després que durant el mes de juny n'ha incorporat prop de 800 de nous. Aquest estiu, la biblioteca invertirà en la compra de novetats literàries (sobretot novel·la), DVDs per a petits i grans, CD ROMs infantils i CDs (de jazz i
músiques del món).