
Aquest cap de setmana l’Auditori Municipal de Terrassa s’engalanarà per acollir l’òpera Orfeo ed Euridice que els egarencs Dríade Grup Vocal han preparat sota la direcció musical de Josep Buforn i amb escenografia del reconegut historiador i crític musical Roger Alier.
Aquesta òpera en tres actes, composada per Christoph Willibald Gluck el 1792 i amb llibret de Raniero de Calzabigi, recull el mite grec d’Orfeu i Eurídice, però amb un final feliç. Després de la mort d’Eurídice a causa de la mossegada d’una serp en el dia del seu casament, i veient el desconsol del pobre Orfeu, el déu Amor li concedeix a l’heroi la possibilitat d’anar a l’Hades per intentar recuperar la seva estimada, però amb la condició de no mirar-la fins arribar al món dels vius. Orfeu no pot evitar girar-se per contemplar Eurídice i li provoca, de nou, la mort. Si bé el mite clàssic acaba amb aquest tràgic final, Gluck decideix acabar bé l’obra fent que Amor premiï l’heroi per la valentia del seu amor retornant-li la vida a Eurídice.
Trajectòria variada
Tres solistes barcelonines donen vida a Orfeu, Eurídice i Amor, mentre que Dríade Grup Vocal s’encarrega d’interpretar les parts corals sota la batuta d’Aleix Oliveras. El cor va néixer el 1992 amb un altre nom i fa uns tres anys va començar a formar-se la seva composició actual. Des de llavors ha interpretat un repertori de madrigals del Renaixement i també música contemporània. Ara ha volgut provar amb l’òpera i s’ha decantat per aquesta ja que “no és massa llarga i hi ha pocs personatges”, explica una de les veus del grup, Laia Carbonell. Malgrat ser en italià, “és fàcil de seguir ja que la trama és simple i el mite és molt conegut”, afegeix. Quant al tipus de públic, Carbonell comenta que està pensada per a gent a qui li agradi l’òpera, però remarca que veure aquesta obra “és una bona manera d’iniciar-se en el gènere ja que és molt accessible”.
Així doncs, tots aquells que vulguin gaudir de les harmonies i deixar-se embolcallar de l’esperit neoclàssic d’Orfeo ed Euridice tenen una cita dissabte a les 21h, o diumenge a les 19h, a l’Auditori.
Aquesta òpera en tres actes, composada per Christoph Willibald Gluck el 1792 i amb llibret de Raniero de Calzabigi, recull el mite grec d’Orfeu i Eurídice, però amb un final feliç. Després de la mort d’Eurídice a causa de la mossegada d’una serp en el dia del seu casament, i veient el desconsol del pobre Orfeu, el déu Amor li concedeix a l’heroi la possibilitat d’anar a l’Hades per intentar recuperar la seva estimada, però amb la condició de no mirar-la fins arribar al món dels vius. Orfeu no pot evitar girar-se per contemplar Eurídice i li provoca, de nou, la mort. Si bé el mite clàssic acaba amb aquest tràgic final, Gluck decideix acabar bé l’obra fent que Amor premiï l’heroi per la valentia del seu amor retornant-li la vida a Eurídice.
Trajectòria variada
Tres solistes barcelonines donen vida a Orfeu, Eurídice i Amor, mentre que Dríade Grup Vocal s’encarrega d’interpretar les parts corals sota la batuta d’Aleix Oliveras. El cor va néixer el 1992 amb un altre nom i fa uns tres anys va començar a formar-se la seva composició actual. Des de llavors ha interpretat un repertori de madrigals del Renaixement i també música contemporània. Ara ha volgut provar amb l’òpera i s’ha decantat per aquesta ja que “no és massa llarga i hi ha pocs personatges”, explica una de les veus del grup, Laia Carbonell. Malgrat ser en italià, “és fàcil de seguir ja que la trama és simple i el mite és molt conegut”, afegeix. Quant al tipus de públic, Carbonell comenta que està pensada per a gent a qui li agradi l’òpera, però remarca que veure aquesta obra “és una bona manera d’iniciar-se en el gènere ja que és molt accessible”.
Així doncs, tots aquells que vulguin gaudir de les harmonies i deixar-se embolcallar de l’esperit neoclàssic d’Orfeo ed Euridice tenen una cita dissabte a les 21h, o diumenge a les 19h, a l’Auditori.