
Per què hi ha certs llibres, certes pel·lícules i altres productes culturals que es converteixen en grans èxits planetaris? Què hi ha darrere dels grans best-sellers, els blockbuster o èxits de taquilla i els números u de la llista dels més venuts? Aquestes són les preguntes que intentarà respondre el cicle Interferències 10, que es desenvoluparà entre gener i juny d'aquest 2011, consta de 3 exposicions i porta per títol Operació Supervendes.
El projecte tracta sobre les produccions culturals que es converteixen en grans èxits de vendes, en fenòmens culturals de masses. Interferències 10 – Operació supervendes és un intent d'apropament a les formes més comercials de la indústria cultural i de reflexió sobre com es generen i els fenòmens que provoquen; a través del treball dels artistes, del projecte educatiu i de la comunicació gràfica.
La primera exposició, que es podrà veure entre el 22 de gener al 27 de març a l'EspaiDOS, serà el punt de partida per als projectes dels artistes DSK, Jordi Ferreiro, Núria Güell i Toni Tena, que analitzaran diversos aspectes que són necessaris per aconseguir un super èxit comercial. Elements que fan que un producte esdevingui un fenomen comercial d'abast planetari, com la viralitat, les comunitats de fans, els mitjans de comunicació i la influència que aquestes produccions exerceixen en els seus consumidors i, fins i tot, en l'espai públic. Aquests projectes analitzaran alguns exemples de grans èxits de la cultura de masses dels últims anys, que els artistes observaran, disseccionaran i reconstruiran.
La segona, a càrrec de l'estudi Enric Farrès, incidirà en les estratègies gràfiques que s'utilitzen per situar el producte cultural entre els més venuts, des del disseny fins a la comunicació, passant pel merchandising o l'ús del llenguatge publicitari. Es podrà veure del 23 d'abril al 24 de maig a la Casa Soler i Palet.
Projecte educatiu
En la tercera exposició es mostraran els treballs dels quatre artistes, que prenien com a punt de partida aquests èxits comercials dels que ja parlaven a la primera exposició, tot fent una versió pròpia del que ells troben darrere del super èxit. També es mostraran els resultats del programa educatiu que s'haurà dut a terme prèviament amb uns 900 alumnes de diverses escoles de la ciutat. Al llarg d'unes quantes sessions, Batabat Serveis Educatius, Carlos Robles i Caye Casas tractaran de sintetitzar la fórmula bàsica amb la qual crear, amb l'alumnat de centres d'ensenyament secundari de Terrassa, les seves pròpies històries de gran èxit. Aquesta exposició es podrà visitar del 4 al 26 de junt a la Sala Muncunill.
El projecte tracta sobre les produccions culturals que es converteixen en grans èxits de vendes, en fenòmens culturals de masses. Interferències 10 – Operació supervendes és un intent d'apropament a les formes més comercials de la indústria cultural i de reflexió sobre com es generen i els fenòmens que provoquen; a través del treball dels artistes, del projecte educatiu i de la comunicació gràfica.
La primera exposició, que es podrà veure entre el 22 de gener al 27 de març a l'EspaiDOS, serà el punt de partida per als projectes dels artistes DSK, Jordi Ferreiro, Núria Güell i Toni Tena, que analitzaran diversos aspectes que són necessaris per aconseguir un super èxit comercial. Elements que fan que un producte esdevingui un fenomen comercial d'abast planetari, com la viralitat, les comunitats de fans, els mitjans de comunicació i la influència que aquestes produccions exerceixen en els seus consumidors i, fins i tot, en l'espai públic. Aquests projectes analitzaran alguns exemples de grans èxits de la cultura de masses dels últims anys, que els artistes observaran, disseccionaran i reconstruiran.
La segona, a càrrec de l'estudi Enric Farrès, incidirà en les estratègies gràfiques que s'utilitzen per situar el producte cultural entre els més venuts, des del disseny fins a la comunicació, passant pel merchandising o l'ús del llenguatge publicitari. Es podrà veure del 23 d'abril al 24 de maig a la Casa Soler i Palet.
Projecte educatiu
En la tercera exposició es mostraran els treballs dels quatre artistes, que prenien com a punt de partida aquests èxits comercials dels que ja parlaven a la primera exposició, tot fent una versió pròpia del que ells troben darrere del super èxit. També es mostraran els resultats del programa educatiu que s'haurà dut a terme prèviament amb uns 900 alumnes de diverses escoles de la ciutat. Al llarg d'unes quantes sessions, Batabat Serveis Educatius, Carlos Robles i Caye Casas tractaran de sintetitzar la fórmula bàsica amb la qual crear, amb l'alumnat de centres d'ensenyament secundari de Terrassa, les seves pròpies històries de gran èxit. Aquesta exposició es podrà visitar del 4 al 26 de junt a la Sala Muncunill.