L'Acadèmia del Cinema Català està treballant per crear un "pol important" de platós al Parc Audiovisual de Catalunya, situat a Terrassa, per així atraure les plataformes de producció a Catalunya. La presidenta de l'Acadèmia, Isona Passola, ha explicat que "perquè les plataformes vinguin necessiten platós i a Catalunya hi ha platós molt petits i sembla que s'està treballant per fer un focus de producció amb platós importants a Catalunya".
El percentatge de producció cinematogràfica espanyola que és catalana se situa en un 31%, un 20% menys que fa 10 anys. Passola vol deixar clar que "el talent hi és" però critica "l'abandó espectacular i horrorós" del govern.
La presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català explica que "hem pressionat molt perquè es poguessin estirar sis milions per la producció externa". Pel que fa als platós del Parc Audiovisual, Passola diu que des de l'Acadèmia "hem fet tota la pressió que hem pogut a les institucions perquè hi ha una part de sessió de terreny important que depèn d'elles i sembla que ho estan intentant resoldre". Així doncs, sembla que es faran platós importants per atraure plataformes cinematogràfiques al nostre territori.
El cinema català tindrà un «pol important» amb grans platós a Terrassa
Isona Passola confirma que s'està treballant en millorar les Instal·lacions del Parc Audiovisual de Catalunya per atraure més plataformes
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de desembre de 2020 a les 08:00
Et pot interessar
-
Cultura i mitjans El Parc Audiovisual de Catalunya tindrà el plató més gran de l’Estat
-
Cultura i mitjans Tot el que has de saber per assistir de públic al nou programa de Buenafuente a Terrassa
-
Cultura i mitjans MútuaTerrassa anuncia el guanyador del VIII Concurs de contes de Sant Jordi
-
Cultura i mitjans Horaris i escenaris dels concerts de la Festa Major de Terrassa 2025
-
Cultura i mitjans Improvisació, rock i música clàssica arriben a la Factoria Cultural de Terrassa
-
Cultura i mitjans Es manté el Pícnic Jazz de Terrassa malgrat les previsions de pluja