El Parc Audiovisual de Terrassa es referma amb més rodatges que mai

Entre els mesos de gener i agost, l'antic Hospital del Tòrax ha acollit més d’una trentena de produccions, entre pel·lícules, anuncis i projectes per a televisió

Publicat el 15 de setembre de 2012 a les 11:06
Foto: Parc Audiovisual

El Parc Audiovisual de Catalunya ha iniciat el nou curs amb molt bones perspectives,
ja que té els 4 platós a plena ocupació amb el rodatge de l'últim film d’Eugenio
Mira, “Grand Piano” i la gravació d'un espot publicitari d'una companyia de creuers.
Aquesta activitat confirma el bon ritme registrat pel Parc Audiovisual aquest 2012, un
any en què les seves instal·lacions han acollit 32 produccions audiovisuals, més del doble que tot el 2011. Aquest dinamisme ha estat molt ben valorat pel regidor de Presidènci i Comunicació, Amadeu Aguado, perquè demostra que “el Parc Audiovisual ofereix unes instal·lacions de qualitat i una atenció personal que atrauen moltes productores i empreses. Malgrat la delicada situació del sector audiovisual, podem dir que a Terrassa estem tenint aquest any més rodatges que mai, fet que confirma
l’aposta estratègica de l’Ajuntament de Terrassa”.

Amadeu Aguado ha visitat aquest migdia el Parc Audiovisual, on ha tingut l’oportunitat de comprovar la plena ocupació dels platós i assistir al rodatge de la pel·lícula “Grand Piano”, una gran coproducció entre Catalunya i Estats Units, amb figures com Ellijah Wood i John Cushack. El regidor de Presidència i Comunicació ha destacat que el Parc Audiovisual és “un projecte que s’està internacionalitzant, que està acollint grans coproduccions que generen ocupació”. De fet, a la nostra ciutat s’han seleccionat
aquest mes d’agost més de 350 figurants per a la pel·lícula “Grand Piano”, amb una feina remunerada i amb alta a la Seguretat Social. Aquestes persones ja han començat a participar en el rodatge.

Entre els mesos de gener i agost, el Parc Audiovisual ha acollit més d’una trentena de produccions, entre pel·lícules, anuncis i projectes per a televisió, entre d’altres formats. Els llargmetratges “El Cuerpo”, d'Oriol Paulo; “Los últimos días”, dels germans Pastor, i “Los inocentes”, dirigida per diversos directors de l'ESCAC, són algunes de les grans produccions que el Parc ha acollit en el que portem d'any. En l'àmbit de la publicitat, destaquen els treballs realitzats per marques com Donuts, Mercedes Benz, AMF Assegurances i la campanya mundial de Audi. També s’han realitzat altres projectes per a televisió, publicitat de moda i curtmetratges, entre d'altres, els quals confirmen que el Parc és actualment un del pols de producció audiovisual més actius a nivell nacional.

El regidor Amadeu Aguado valora que “l'activitat audiovisual acollida fins ara al Parc Audiovisual i la ciutat de Terrassa, coordinada per la seva Film Office, és una
bona notícia per a la ciutat i el sector audiovisual en general ja que demostra amb aquest ritme que resisteix a una època en que tot el sector cultural i l'audiovisual puntualment viuen una situació molt sensible”.

A més, el projecte Audiovisual Living Lab de Terrassa (ALT) també s’ha vist reconegut en la publicació del llibre de la Fundació Kreanta aquest estiu, que l’ha destacat com
a Bona pràctica pel seu caràcter pioner. L’ALT és un laboratori de creació col·lectiva on participen els propis consumidors en la recerca de nous productes audiovisuals i per ser un important suport a la indústria del sector.

Les empreses que formen part del clúster empresarial del Parc estan vivint un bon moment gràcies al treball realitzat pels seus professionals, tal i com es va constatar a la primera trobada de presentació de projectes que es va fer el juliol passat. Aquestes empreses han estat capaces d'adaptar-se a les exigències de les noves necessitats tecnològiques amb una marcada tendència creativa que els posiciona plenament en un mercat molt competitiu. Un exemple és l’empresa Visualforensic, que ha vist reconegut els seus treballs de reconstrucció facial en tecnologia 3D dins i fora de les nostres fronteres. El seu últim projecte, encàrrec del president de Veneçuela Hugo Chávez, ha estat la reconstrucció del rostre de Simón Bolívar, feina que s'ha vist reconeguda pels experts i amb una gran difusió mediàtica. Els pròxims projectes de Philippe Froesch, sorgits arran de la seva feina feta al despatx de Visualforensic al Parc Audiovisual, seran les reconstruccions facials d'Enric IV de França i Descartes.