
El programa Erasmus ha donat 47 beques a estudiants de deu universitats de tot Europa per dissenyar i constuir el prototip d'un vehicle que pugui circular a 50 km/h només amb una pila carregada amb energia humana, és a dir, cinètica. L'objectiu és que els ocupants del vehicle puguin pedalejar sense un gran esforç, el mateix que provocaria caminar a pas tranquil, i que aquest moviment permeti carregar una pila amb la qual el vehicle pugui funcionar.
El problema més gran és que el pedaleig no suposi un gran esforç, per la qual cosa els estudiants hauran de calcular bé el rendiment energètic del pedaleig i com s'obté l'energia necessària per carregar la pila. L'equip d'estudiants ja ha fet assaigs i mesures a les bicicletes estàtiques del gimnàs del Campus de la UPC.
L'aparell ha de permetre la circulació a 50 km/h amb dos ocupants i 60kg d'equipatge, i no podrà pesar més de 250 kg. A més el projecte ha d'incloure el disseny dels pneumàtics i l'estudi d'impacte ambiental, així com un anàlisi del rendiment relacionat amb el potencial comercial.
El programa consisteix a sis setmanes de formació intensiva, dividides en períodes quinzenals espaiats en tres anys. Ara ha començat el primer d'aquests períodes, l'objectiu del qual és dissenyar el prototip. L'Escola d'Enginyeria de Terrassa (EET) és el centre educatiu que ofereix el primer mòdul. En el decurs d'aquesta quinzena, els 47 alumnes europeus rebran formació de 18 professors i investigadors vinguts de les deu universitats participants.
El problema més gran és que el pedaleig no suposi un gran esforç, per la qual cosa els estudiants hauran de calcular bé el rendiment energètic del pedaleig i com s'obté l'energia necessària per carregar la pila. L'equip d'estudiants ja ha fet assaigs i mesures a les bicicletes estàtiques del gimnàs del Campus de la UPC.
L'aparell ha de permetre la circulació a 50 km/h amb dos ocupants i 60kg d'equipatge, i no podrà pesar més de 250 kg. A més el projecte ha d'incloure el disseny dels pneumàtics i l'estudi d'impacte ambiental, així com un anàlisi del rendiment relacionat amb el potencial comercial.
El programa consisteix a sis setmanes de formació intensiva, dividides en períodes quinzenals espaiats en tres anys. Ara ha començat el primer d'aquests períodes, l'objectiu del qual és dissenyar el prototip. L'Escola d'Enginyeria de Terrassa (EET) és el centre educatiu que ofereix el primer mòdul. En el decurs d'aquesta quinzena, els 47 alumnes europeus rebran formació de 18 professors i investigadors vinguts de les deu universitats participants.