L'administració electrònica de Terrassa, reconeguda a nivell estatal

Ha rebut un premi al millor projecte d'interoperabilitat. Els terrassencs ja no han de portar la majoria de documents, l'administració els demana allà on els han expedit

Publicat el 28 de febrer de 2011 a les 21:38
La Seu Electrònica de l'Ajuntament de Terrassa ha rebut el premi al millor projecte d'interoperabilitat al Congreso Nacional De Interoperabilidad y Seguridad, celebrat la setmana passada a Madrid, dins la categoria d’Administració Local.

El premi rebut és un reconeixement al projecte d'inoperabilitat, és a dir, l’intercanvi d’informació entre diferents administracions, facilitant així els tràmits als ciutadans. Des de l’any passat, segons la llei d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics, cap administració pot demanar als ciutadans un document expedit per una altra administració, sinó que l’ha de demanar directament a l’altra administració. A la pràctica, en molts casos això no és possible perquè l’adaptació a la llei requereix que les diferents administracions introdueixin diferents canvis a nivell tècnic.

Amb la Seu Electrònica, els ciutadans ja no han d’aportar diferents documents que abans eren necessaris per a molts tràmits a l’Ajuntament, com ara les declaracions de la renda o el llibres de família, perquè el consistori els demana, prèvia autorització de l’interessat, a l’administració pertinent. Al seu torn, l’Ajuntament de Terrassa també ha fet un esforç organitzatiu i tecnològic per posar a disposició de les altres administracions determinades bases de dades, com ara el padró municipal, que és el més demanat. Aproximadament el 80% dels documents que demanen les altres administracions a l’Ajuntament de Terrassa són certificats d’empadronament.

Actualment, a través de la web municipal www.terrassa.cat es poden resoldre més de 300 tràmits durant les 24 hores del dia, sense necessitat de desplaçament ni cues. L’any 2010 es van realitzar 15.002 tràmits per Internet.