Mojinos Escozíos, avui a Faktoria

El grup d'El Sevilla hi presentarà el projecte 'Mená Chatruá'

Publicat el 09 de març de 2013 a les 07:00
El Sevilla la farà grossa a Terrassa Foto: O.A.

'Freak metal' i 'comedy rock' són només dues etiquetes aproximades per intentar definir la proposta surrealista de Mojinos Escozíos. La banda de Mollet del Vallès, encapçalada pel singular Miguel Ángel Rodríguez, El Sevilla, actuarà aquest dissabte a la nit a Faktoria, on presentaran el projecte Mená Chatruá.

El grup, que es completa amb Juan Carlos Barja, Zippy (baix); Juan Ramón Artero, Chicho (guitarra solista);  Vidal Barja, El Puto (bateria), i  Vidal Barja jr, Vidalito (guitarra rítmica), ha acostumat el públic a sessions d'humor, lletres políticament incorrectes farcides de referències sexuals. Un espectacle integral en tots els sentits i per a tots els sentits, sense marge per a la vergonya, ni pròpia ni l'aliena.

Tot i el grup ja té molt avançada la gravació del seu catorzè àlbum, Semos unos máquinas, a Terrassa oferiran el Mená Chatruá, un disc de trios en què El Sevilla canta èxits de la banda al costat d'altres músics, des d'Andrés Calamaro fins a Miguel Bosé, passant per Mago de Oz, Melendi, David Summers d'Hombres G, Pimpinela, King África o Rosana. El recinte obrirà a les deu i el concert començarà a les onze.

Catorze bromes en disset anys
L'aventura de Mojinos Escozíos comença a Mollet del Vallès el 1994 i a sales petites, on es donen a conèixer. Dos anys més tard, una discogràfica els proposa gravar un disc però la companyia es tira enrere en veure el contingut de les cançons. Però un programa de ràdio i la intervenció de la revista El Jueves van aplanar el camí d'un disc obligat que va vendre 90.000 còpies. A banda de cançons pròpies, hi havia versions de Deep Purple, AC/DC, Jimi Hendrix i ZZ Top.

El segon disc, Demasiao perro pa trabajá, demasiao carvo par rocanró, va vendre 200.000 còpies (van rebre el doble platí), amb un single tan exitós com Chow chow. Posteriorment, fitxarien pel segell DRO i el tercer àlbum va vendre 150.000 unitats, la mateixa xifra que el quart però lluny del mig milió assolit amb Semos unos monstruos.

El 2003 la seva paròdia del popular programa televisiu Operación Triunfo els va donar més volada mediàtica. La imaginació per trobar títols de disc divertits no ha parat: Los novios que las madres nunca quisieron para sus hijas y el novio que las hijas nunca quisieron para sus madres, Pa pito el mío o La leyenda de los hombres más guapos del mundo, en són tres proves fefaents. El Sevilla ha alternat la seva faceta de música amb aparicions televisives, com la que feia al programa Tú sí que vales al costat de Risto Mejide.