“El PP no està en contra de la immigració ni dels immigrants”

El número dos de la llista, Àlex Rodríguez, afirma que ells defensen “una immigració legal, ordenada i integrada”. Proposen controlar la “sobreocupació dels habitatges” i prohibir el vel integral

Publicat el 17 de maig de 2011 a les 19:38
El Partit Popular de Terrassa ha presentat aquesta tarda les seves propostes en matèria d'immigració, un del temes que està generant més polèmica durant aquesta campanya electoral a tot Catalunya. Fa uns dies, el candidat a l'alcaldia de Barcelona pel PP, Alberto Fernández Díaz, va acusar els immigrants de fer tornar "malalties eradicades a Barcelona fa molt temps”. Per la seva part, l'alcaldable de Badalona pel PP, Xavier Garcia Albiol, ha dit que prioritzarà les ajudes als autòctons per davant dels immigrants.

El número dos del PP a Terrassa i secretari general del partit a la ciutat, Àlex Rodríguez, s'ha desmarcat d'aquestes declaracions dient que ni les recolza ni hi està en contra. “La immigració és una realitat a Terrassa”, ha dit per justificar que es parli del tema. “El PP no està en contra de la immigració ni dels immigrants. Però sí que estem en contra de la immigració il·legal, de la que no està integrada”, ha matisat. Des del partit demanen que els nouvinguts “adoptin com a seus els valors i les tradicions d'Espanya, de Catalunya i de Terrassa”.

Quant a les mesures que han inclòs en el seu programa, hi trobem “la defensa de la immigració legal, ordenada i integrada”. A més, reclamen que l'Ajuntament tingui una participació més activa a l'hora d'elaborar els informes relatius als permisos de residència. “El PP està a favor de poder fer informes negatius si algú que està aquí de forma irregular comet una infracció greu o molt greu de les ordenances municipals”, ha contestat Rodríguez en ser preguntat sobre la possible expulsió de persones en situació irregular que cometin delictes.

Més control
La formació local també proposa “controlar de manera eficaç els comerços que incompleixin la llei i que, per tant, facin competència deslleial a la resta”. Rodríguez ha volgut matisar que aquest no és un tema relacionat exclusivament amb la immigració, però tot i així l'han inclòs en aquest punt del programa. Un altre dels assumptes sobre el que el PP vol augmentar el control és “la sobreocupació d'habitatges. No pot ser que els habitatges s'omplin sense control”, ha dit Rodríguez. El membre de la llista ha explicat que ho podrien controlar a través del padró municipal.

El PP, a més, prohibiria el vel integral. “Aquest tema no l'incloem dins de l'apartat d'immigració, sinó en el de seguretat”, ha aclarit Rodríguez.

Aprenentatge dels costums
Per últim, dins de les propostes de la formació en matèria d'immigració també s'hi inclouen programes per “facilitar als nouvinguts l'aprenentage de les nostres lleis i els nostres costums, valors tradicions... i també de les llengues, tant el castellà com el català”, ha explicat. Un dels valors que voldrien transmetre és el de “la igualtat entre homes i dones. Hi ha cultures on no tenen aquesta concepció tan ferma com aquí”, ha dit Rodríguez.