El portaveu del grup municipal de CiU, Josep Rull, ha valorat aquest matí les obres de la Rambla d'Ègara. Abans d'entrar en els punts que el seu grup creu millorables, però, Rull ha destacat que “aquestes obres són molt importants per Terrassa ja que activaran l'activitat comercial i social a la zona”. Ha afegit que no tenen res negatiu a dir sobre els terminis de les obres ni sobre els trams que ja estan acabats, que “estan molt bé”, però sí sobre l'execució de les obres i l'impacte que aquestes estan tenint en el dia a dia.
En primer lloc, Rull s'ha referit a l'afectació que està patint el trànsit. Ha dit que molts carrers del centre estan col·lapsats i que les alternatives no estan ben senyalitzades. “Les alternatives existeixen: hi ha el carrer de Faraday, l'avinguda d'Àngel Sallent i, sobretot, el Quart Cinturó. Malgrat això, el volum de cotxes dels carrers d'Arquimedes i de Galileu no ha baixat i el Quart Cinturó va buit”. Segons Rull això és conseqüència de la mala senyalització de les rutes alternatives. La coordinadora del grup municipal, Meritxell Lluís, ha afegit que aquests cartells són encara menys entenedors per la gent que no és de Terrassa. “Quan véns de fora només et trobes un cartell amb el nom de dos carrers, el de Montserrat i del Pantà, que amb prou feines reconeixen la gent de la ciutat”, ha dit Lluís. Rull ha afegit que “els cartells són incomprensibles i la gent es perd”.
Rull també ha fet referència als talls de carrers importants pel trànsit, com el carrer de Volta, que es reobrirà demà, o els carrers de Pare Llaurador, de Pau Claris i de Grànius, que es tallaran demà. El portaveu ha dit que aquests talls s'haguessin pogut fer a l'estiu aprofitant que hi ha menys activitat, no ara. Segons el portaveu, tot això fa que “el trànsit es desincentivi per cansament dels usuaris. Aquesta és la filosofia de l'equip de govern”. “No és admissible una cua de 20 o 25 minuts al carrer d'Arquimedes”, ha afegit.
Rull també ha tingut unes paraules per l'àmbit del comerç. Ha dit que la setmana passada els comerciants del Mercat de la Independència es queixaven que cada vegada l'accés al pàrquing del raval de Montserrat és més difícil. I això en temps de crisis no es pot permetre.
Disminuir l'impacte
Per tot això, CiU considera que l'equip de govern ha de rectificar. CiU reconeix que el resultat de les obres és bo però alhora considera que es poden prendre més mesures per minimitzar el seu impacte en la vida quotidiana. Així, per descol·lapsar el trànsit proposen senyalitzar millor les alternatives, especialment el Quart Cinturó. En quant al problema dels accessos al mercat, han proposat que des de l'Ajuntament s'incentivi la subvenció d'una part del tiquet del pàrquing o que es canviï la cadència dels semàfors dels carrers pels que s'accedeix al pàrquing per augmentar-ne la seva fluïdesa.
Malgrat tot això, Rull ha reconegut la bona tasca que ha fet el govern en la senyalització per als vianants. En tots els punts complicats sempre hi ha policies o voluntaris indicant als vianants per on han de passar, “i això és el resultat de l'esforç de l'equip de govern”.
En primer lloc, Rull s'ha referit a l'afectació que està patint el trànsit. Ha dit que molts carrers del centre estan col·lapsats i que les alternatives no estan ben senyalitzades. “Les alternatives existeixen: hi ha el carrer de Faraday, l'avinguda d'Àngel Sallent i, sobretot, el Quart Cinturó. Malgrat això, el volum de cotxes dels carrers d'Arquimedes i de Galileu no ha baixat i el Quart Cinturó va buit”. Segons Rull això és conseqüència de la mala senyalització de les rutes alternatives. La coordinadora del grup municipal, Meritxell Lluís, ha afegit que aquests cartells són encara menys entenedors per la gent que no és de Terrassa. “Quan véns de fora només et trobes un cartell amb el nom de dos carrers, el de Montserrat i del Pantà, que amb prou feines reconeixen la gent de la ciutat”, ha dit Lluís. Rull ha afegit que “els cartells són incomprensibles i la gent es perd”.
Rull també ha fet referència als talls de carrers importants pel trànsit, com el carrer de Volta, que es reobrirà demà, o els carrers de Pare Llaurador, de Pau Claris i de Grànius, que es tallaran demà. El portaveu ha dit que aquests talls s'haguessin pogut fer a l'estiu aprofitant que hi ha menys activitat, no ara. Segons el portaveu, tot això fa que “el trànsit es desincentivi per cansament dels usuaris. Aquesta és la filosofia de l'equip de govern”. “No és admissible una cua de 20 o 25 minuts al carrer d'Arquimedes”, ha afegit.
Rull també ha tingut unes paraules per l'àmbit del comerç. Ha dit que la setmana passada els comerciants del Mercat de la Independència es queixaven que cada vegada l'accés al pàrquing del raval de Montserrat és més difícil. I això en temps de crisis no es pot permetre.
Disminuir l'impacte
Per tot això, CiU considera que l'equip de govern ha de rectificar. CiU reconeix que el resultat de les obres és bo però alhora considera que es poden prendre més mesures per minimitzar el seu impacte en la vida quotidiana. Així, per descol·lapsar el trànsit proposen senyalitzar millor les alternatives, especialment el Quart Cinturó. En quant al problema dels accessos al mercat, han proposat que des de l'Ajuntament s'incentivi la subvenció d'una part del tiquet del pàrquing o que es canviï la cadència dels semàfors dels carrers pels que s'accedeix al pàrquing per augmentar-ne la seva fluïdesa.
Malgrat tot això, Rull ha reconegut la bona tasca que ha fet el govern en la senyalització per als vianants. En tots els punts complicats sempre hi ha policies o voluntaris indicant als vianants per on han de passar, “i això és el resultat de l'esforç de l'equip de govern”.