“És molt greu que instàncies registrades formalment acabin no tenint resposta per part de l’administració i és inadmissible que les instàncies dirigides als grups municipals de l’oposició no arribin ja que l’equip de govern vulnera d’aquesta manera la pluralitat política tan necessària per a la salut democràtica de la nostra ciutat” exposa Josep Rull, el president", diu Josep Rull, cap de CiU.
El grup municipal de CiU presentarà al proper Ple de l’Ajuntament del mes de maig una proposta de resolució demanant, "per segon cop ja en aquest mandat, el compromís formal del consistori de donar resposta en temps i en forma a les instàncies entrades pels ciutadans i ciutadanes".
Aquesta proposta exigirà el compromís de "contestar de manera diligent i transparent als ciutadans i ciutadanes que s’hi adrecen via instància arran de la situació detectada on un ciutadà de Terrassa va entrar per registre, el 4 de novembre de 2013, exposant una situació personal i demanant una reunió amb cadascun dels grups municipals per a tractar el seu assumpte". Al no obtenir resposta per part de CiU, el 6 de març de 2014 el mateix ciutadà torna a entrar per registre una segona instància, en aquesta ocasió una per cada grup municipal amb el qual sol·licitava una reunió, expliquen des de la formació nacionalista.
Al no obtenir resposta, "el ciutadà demana explicacions personalment a la portaveu Mariona Vigués, "quedant aquesta totalment perplexa al ser la primera notícia d’aquesta petició de reunió demanada en dues ocasions".
El grup municipal de CiU rebla que ja havia detectat incidències pel que fa a la vulneració del dret de la ciutadania a obtenir resposta de l’Ajuntament de Terrassa i que va ser per aquest motiu que al ple de l’Ajuntament de 29 de desembre de 2011 va presentar una proposta de resolució que demanava establir el compromís formal de l’Ajuntament de Terrassa de donar resposta a les instàncies enregistrades pels ciutadans, independentment del seu suport, en un termini no superior a quinze dies ja sigui desestimant la petició o fent un acusament de rebut i fixant un itinerari clar a l’hora de gestionar l’afer en qüestió.
El relat
"La proposta va quedar sobre la taula davant el compromís mostrat per part de l’Equip de govern. En paraules d’Alfredo Vega, tinent d'Alcalde d'Hisenda i Serveis Generals, el govern municipal compartia totalment aquest objectiu i se sentia obligat a donar resposta. Al següent ple de l’Ajuntament, de data 26 de gener de 2012, l’equip de govern es comprometia a establir un sistema de control operatiu sobre les dades del registre d’entrada per saber el grau de compliment i avaluar si l’Ajuntament és prou diligent a l’hora de contestar adequadament". "De nou, un compromís que queda en un no res i el què és pitjor vulnerar el dret de la ciutadania que s’adrecen a l’Ajuntament a ser atesos adequadament i a dificultar la tasca dels grups municipals a l’oposició”, comenta Josep Rull. Destacant, a més, “el sentiment de greuge comparatiu o de desemparament que tenen els ciutadans i ciutadanes que no reben resposta per part de l’Ajuntament”, conclou.
"El Grup Municipal de CiU també vol denunciar que fa més d’una setmana que espera una explicació per part del tinent d’Alcalde Alfredo Vega sobre aquesta qüestió. “A banda de no rebre resposta la ciutadania, tampoc rep resposta el grup municipal de CiU de com avui en dia, amb les millores tecnològiques que hi ha per fer arribar la informació on calgui, dues instàncies d’un ciutadà Terrassenc no arriben on correspon”, indica Mariona Vigués, Portaveu del Grup Municipal de CiU."
CiU acusa el govern d'amagar instàncies dirigides a l'oposició
El grup municipal de Terrassa denuncia que s'impedeix que arribin les preguntes dels ciutadans
Ara a portada
Publicat el 19 de maig de 2014 a les 19:57