18
de juliol
de
2018
Actualitzat:
31
de juliol,
11:19h
Cada vegada queden menys mesos perquè es faci efectiu el canvi de model en la gestió de l'aigua, prevista pel 10 de desembre. En el ple d'aquest dijous es portaran a aprovació diversos tràmits necessaris abans que entri en funcionament l'Entitat Pública Empresarial Local Terrassa Cicle de l'Aigua, EPEL. Un d'ells són les tarifes del servei d'aigua, que el govern municipal proposa mantenir, si el ple ho aprova.
La proposta d'ordenança manté el quadre de quotes de 2014, per aconseguir garantir el nivell d'ingressos necessaris per a la prestació del servei i alhora iniciar-lo sense canvis sobtats. Aquest fet permet garantir un trànsit entre els dos gestors sense impacte per a les persones usuàries i alhora garantir la sostenibilitat econòmica de l’EPEL.
De la mateixa manera que es fa amb el quadre de quotes del servei, es manté la bonificació anomenada quota social, adreçada a famílies vulnerables que es troben per sota d'un llindar d'ingressos, amb la mateixa configuració que l'aprovada el 2013 per l’Ajuntament.
La proposta d’ordenança estableix un règim transitori pel qual no caldrà que els abonats actuals facin cap tràmit amb l'EPEL per continuar rebent el servei, donant continuïtat als contractes actuals, i als sistemes de pagament del rebut.
Segons l’estudi de costos que acompanya la tarifa, els costos de la gestió del servei d'abastament de Terrassa que prestarà l’EPEL seran de 15.556.963 euros. Els costos indirectes que té l’Ajuntament sumen quasi 1 milió d’euros més, fins a arribar als 16.501.270 euros.
Per cobrir aquestes despeses, les tarifes preveuen els preus pel consum d’aigua en baixa dels diferents tipus d'usuaris (domèstics, comercials, industrials i municipals), i també els preus per connexió, serveis d'incendis, i tràmits administratius, entre altres. Així, els ingressos del servei seran de 15.803.843 euros anuals, import que permet cobrir les despeses de gestió del servei que prestarà l’EPEL, però que no cobreix la totalitat dels costos indirectes de l’Ajuntament abans esmentats, quedant un dèficit de 697.427 euros.
En relació a aquest dèficit, no és necessari proposar cap increment de les tarifes per fer-hi front, ja que són costos indirectes que l’Ajuntament ja té consolidats en el pressupost municipal.
Aquest estudi no té en compte els costos corresponents a l’aigua que se subministrarà a les poblacions de Matadepera, Viladecavalls i Ullastrell, que es compensaran amb els ingressos per la venda d’aigua en alta a aquests Ajuntaments.
La proposta d'ordenança manté el quadre de quotes de 2014, per aconseguir garantir el nivell d'ingressos necessaris per a la prestació del servei i alhora iniciar-lo sense canvis sobtats. Aquest fet permet garantir un trànsit entre els dos gestors sense impacte per a les persones usuàries i alhora garantir la sostenibilitat econòmica de l’EPEL.
De la mateixa manera que es fa amb el quadre de quotes del servei, es manté la bonificació anomenada quota social, adreçada a famílies vulnerables que es troben per sota d'un llindar d'ingressos, amb la mateixa configuració que l'aprovada el 2013 per l’Ajuntament.
La proposta d’ordenança estableix un règim transitori pel qual no caldrà que els abonats actuals facin cap tràmit amb l'EPEL per continuar rebent el servei, donant continuïtat als contractes actuals, i als sistemes de pagament del rebut.
Segons l’estudi de costos que acompanya la tarifa, els costos de la gestió del servei d'abastament de Terrassa que prestarà l’EPEL seran de 15.556.963 euros. Els costos indirectes que té l’Ajuntament sumen quasi 1 milió d’euros més, fins a arribar als 16.501.270 euros.
Per cobrir aquestes despeses, les tarifes preveuen els preus pel consum d’aigua en baixa dels diferents tipus d'usuaris (domèstics, comercials, industrials i municipals), i també els preus per connexió, serveis d'incendis, i tràmits administratius, entre altres. Així, els ingressos del servei seran de 15.803.843 euros anuals, import que permet cobrir les despeses de gestió del servei que prestarà l’EPEL, però que no cobreix la totalitat dels costos indirectes de l’Ajuntament abans esmentats, quedant un dèficit de 697.427 euros.
En relació a aquest dèficit, no és necessari proposar cap increment de les tarifes per fer-hi front, ja que són costos indirectes que l’Ajuntament ja té consolidats en el pressupost municipal.
Aquest estudi no té en compte els costos corresponents a l’aigua que se subministrarà a les poblacions de Matadepera, Viladecavalls i Ullastrell, que es compensaran amb els ingressos per la venda d’aigua en alta a aquests Ajuntaments.