
El PSC de Terrassa prendrà part a la manifestació d'aquest dissabte a les cinc de la tarda a Barcelona (Plaça Urquinaona) que ha convocat la Plataforma d'Afectats per la Hipoeca
Lluïsa Melgares, Secretària de la comissió de Drets i Llibertats Públiques del PSC de Terrassa, juntament amb Manuel Giménez i Gracia García, membres de la comissió, ha reclamat que s'aturin amb urgència els processos de desnonaments. Melgares ha felicitat la mobilització i organització de la societat civil en plataformes per poder lluitar contra els desnonaments i ha animat a la gent a assistir a la manifestació.
Melgares considera que "és important fer un diagnòstic de la situació en la qual ens trobem per tenir en consideració la importància de que aquesta iniciativa avanci. Actualment, amb un 30 % de la població en situació de pobresa i quan l'atur no para d'augmentar, no podem permetre que la gent estigui endeutada de per vida. Per aquest motiu és necessari un canvi legislatiu, que passa per aturar d'una vegada els desnonaments i que s’apliqui la dació en pagament. També cal que aquesta sigui de caràcter retroactiu". Melgares ha advertit també que“el text presentat no pot quedar desnaturalitzat per part del Partit Popular, que de ben segur no donarà suport al text íntegre".
A més, ha destacat que tots els pisos buits dels bancs intervinguts o no, haurien de ser pisos socials, vivendes a un preu assequible, que puguin pagar les totes famílies. En la seva opinió, "el PP actua simplement com un redactor al servei dels interessos de la banca, oblidant que el deute de les famílies no és el problema de les entitats bancàries sinó un problema de la societat i per tant també del govern del país. Si el Govern volgués, en una setmana ja estaria aprovada la ILP, però el que temo és que el Govern del PP vulgui fer un barreja entre les dues proposicions”.
Segons Manuel Giménez, expert i membre de la comissió, el dret a l'habitatge és un dret fixat per la Constitució, no es tracta d'un bé de luxe, sinó d'una necessitat". En la seva opinió, "el deute d'una família desnonada en l'actualitat suposa un deute per a tota la vida si no es salda amb l'adjudicació de la vivenda per part de l'entitat financera. Això genera un nou deute, encara més difícil de pagar a causa dels interessos que genera. I d'altra banda, pot afectar greument a la vida quotidiana i el
consum de les persones per exemple si volen fer una compra a terminis, ja que apareixen als llistats de morosos". Ell creu també que "aquesta situació comportarà que la gent es vegi obligada a funcionar amb diner negre o hagi de recórrer al treball submergit, per tal d'evitar embargaments de nòmines".
D'altra banda, l'advocada Gracia García, membre de la comissió de Justícia i Dret, ha explicat una altra greu problemàtica social, "la de les famílies en les quals els pares han donat el seu aval, i que també es poden veure afectats i acabar perdent els seus habitatges. Són situacions que afecten psicològicament a les persones implicades, arribant fins i tot a finals tràgics com el suïcidi quan la gent no hi veu cap altra sortida. Tota aquesta problemàtica s'ha de tractar pensant sobretot en les persones i en les famílies, no com fa el PP, que ho redueix a una freda qüestió econòmica o legal que no té en compte el seu impacte humà i social".
Els tres portaveus del PSC de Terrassa han animat a tothom a assistir a la manifestació del dissabte a Barcelona i han recordat que el PSC terrassenc ha estat molt actiu en aquesta qüestió, fins al punt de recollir més de 15.000 firmes a la nostra ciutat per impulsar amb urgència un canvi legislatiu.