Els Mossos mostren el seu costat més humà en el Dia de les Esquadres

Publicat el 30 de juny de 2009 a les 18:19
El Mnactec s'ha convertit aquest divendres en l'indret més segur de la ciutat. Una auditori replet d'agents policials i guardaespatlles que han vetllat per què l'acte principal de la celebració del Dia de les Esquadres a la nostra ciutat sortís a la perfecció. I així ha estat, excepte per algun error tècnic amb el so dels micròfons de la taula de discursos.
"No som perfectes, però som bons professionals, honestos i grans persones". Amb aquestes paraules, l'intendent Carles Anfruns ha volgut defensar la imatge del cos davant de les constants crítiques a les que estan sotmesos els agents policials a causa de la seva feina.

Unes crítiques a les quals, segons a explicat l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, "estan exposades les institucions de caràcter públic" i, per tant, en ocasions com la d'aquest acte "totes ens hem de solidaritzar".

El president del Consell Cormacal, Antoni Rebolleda, els alcaldes dels municipis als quals dóna servei aquesta ABP (Matadepera, Rellinars, Viladecavalls, Vacarisses i Ullastrell,  personalitats de tots els àmbits de la ciutat; i intendents de les altres ABP de la regió, també han volgut recolzar els mossos terrassencs en la celebració.

Els parlaments han estat el colofó final d'un matí en què el protagonisme se l'han endut els diversos premis, felicitacions i condecoracions que s'han entregat.

Felicitacions
Tres ciutadans terrassencs han estat reconeguts per la seva col·laboració amb els mossos: Pere Busqueta i Joan Perera per advertir que el seu veí es trobava en situació de desamparament i Andrés León per ajudar a dos agents a evitar un suïcidi. D'altra banda, vint-i-quatre agents del cos han rebut l'agraïment per la seva tasca en situacions no habituals.

L'homenatge més significatiu ha estat, però, per a la Policia Municipal i el seu cap, Joan Antoni Quesada. Els agents locals van facilitar tots els mitjans que tenien a l'abast perquè els autonòmics es despleguessin amb total normalitat ara fa un any i mig. Una col·laboració que encara es manté en la coordinació dels dos cossos a l'hora de tenir controlats tots els problemes que puguin sorgir a la ciutat.

Els premis també van arribar als nens. I és que, amb motiu de la celebració del Dia de les Esquadres, es va organitzar un concurs de dibuix a una escola de Rellinars de la qual n'han sortit tres guanyadors triats directaments pels agents.