EUiA Terrassa ha emès un comunicat en què dóna suport, d'una banda, a la vaga general d'ensenyament i, de l'altra, a la campanya #novullpagar. Segons aquesta formació, les propostes de reducció del pressupost en Educació anunciades pel Govern espanyol del Partit Popular "són un atac brutal contra l'educació pública: l'augment del nombre d'alumnat per aula, l'augment de les hores lectives del professorat, l'eliminació dels mòduls de formació professional, la congelació de les retribucions complementàries del professorat i la reducció de l'oferta de batxillerat, són mesures que ataquen la qualitat de l'educació, saturen encara més les aules, retallen els drets del professorat, redueixen la seva tasca de coordinació i preparació i envien a l'atur a molts professionals interins".
EUiA denuncia "la invasió de competències que el Govern de Rajoy fa amb aquest decret, però també la hipocresia del Govern de la Generalitat que aplica les retallades proposades per Madrid a la vegada que protesta per la invasió de competències, quan és a les seves mans no aplicar cap mesura, ni l'augment de ràtios, ni l'augment de hores lectives, ni la reducció dels complements salarials, ni l'eliminació d'oferta de formació professional i batxillerats".
Segons aquest partit, "ens juguem un model d'educació pública que és patrimoni de tothom. Defensar l'educació pública és defensar els nostres interessos, els interessos de la classe treballadora". Per aquest motiu, Esquerra Unida i Alternativa s'adhereix a la vaga general de l'ensenyament, convocada pel dimarts 22 de maig i anima el professorat i alumnat a secundar-la i a les famílies a sumar-se a la jornada de lluita no portant als infants a l'escola.
Suport al #novullpagar
Davant les convocatòries ciutadanes de protesta en els peatges de les autopistes catalanes, amb el lema #novullpagar, des EUiA de Terrassa dóna suport a la iniciativa ciutadana en considerar que "el sistema de peatges actual a Catalunya respon únicament a l'interès d'enriquiment de les empreses concessionàries". A més, reclamen que els peatges d'infraestructures no amortitzades "siguin gestionats per consorcis públics i que els criteris de l'establiment d'un peatge qualsevol siguin mediambientals, d'eficiència econòmica i de finançament creuat del transport públic alternatiu per part del transport privat".
EUiA considera "injust perllongar les concessions dels peatges a les autopistes catalanes i valencianes per rescatar els peatges de les autopistes de la Comunitat de Madrid, pràcticament en mans de les mateixes concessionàries que les autopistes catalanes. Però també denunciem que es vol disfressar de conflicte territorial el que és un pur negoci privat, que estreny les butxaques dels catalans i les catalanes".
En aquest sentit es pregunten si pot induir a un possible conflicte d'interessos "el fet que Salvador Alemany, que assessora el Govern en matèria econòmica i pel Pacte Fiscal, tot presidint el CAREC, sigui la mateixa persona que presideix Abertis, la principal empresa concessionària i recaptadora de les autopistes de Catalunya i Espanya". En aquest sentit, recorden que ja al novembre de 2010 PP i PSOE, amb el suport de CiU, "van decidir al Congrés espanyol compensar amb vuitanta milions d'euros les pèrdues de les autopistes radials de l'àrea de Madrid".
EUiA dóna suport a la vaga general d'ensenyament
L'agrupació local també s'adhereix a #novullpagar
Ara a portada
Publicat el 17 de maig de 2012 a les 13:52