EUiA Terrassa vol una T-Blanca «més justa i equitativa»

Publicat el 09 de gener de 2014 a les 17:23
Una dona mostrant la nova targeta T-Blanca Foto: Agustín Gallego

En el ple de desembre, el PSC de Terrassa va aprovar en solitari la implementació de la targeta Blanca. Aquest 2014, ha d'entrat en funcionament aquesta nova targeta "social" referent al transport públic de la ciutat. A l'hora de les votacions, el grup municipal i membre de l'equip de govern ICV-EUiA va preferir abstenir-se. El debat feia mesos que estava obert i ara, un cop la mesura es farà efectiva, des d'EUiA han volgut manifestar la seva posició.

En primer lloc, la coalició d'ICV-EUiA ha tornat a subratllar que "la necessitat que la targeta social de transport hauria de respondre a uns criteris socioeconòmics". Des d'EUiA consideren que s'ha quedat "a mig camí de la tarifació social i progressiva que la situació actual requereix com s'està fent en d'altres àmbits municipals (escoles bressol), en funció de la renda i de la unitat familiar". La formació d'esquerres exposa que "partint d'aquests dos supòsits, la targeta tindria un caràcter més just i equitatiu i no deixaria exclòs a amplis col·lectius de la nostra ciutat que haurien de tenir accés a la T-Blanca de manera immediata i prioritària, com són els aturats".

Des d'EUiA insten i "esperem que en un futur pròxim continuem avançant cap a un model de mobilitat de transport públic eficaç i amb una tarifació progressiva i justa", així mateix també volen reclamar "la màxima agilitat en la publicació de les condicions de la concessió del transport de passatgers de la nostra ciutat perquè els ciutadans puguin saber quin tipus de gestió hi haurà per part de TMESA". Finalment, la formació municipal, també denuncia "els requisits extremadament restrictius que l'ATM imposa a les persones en situació d'atur: un any d'inscripció ininterrompuda a l'atur, rebin o no algun tipus de prestació, per poder accedir a una targeta trimestral amb 2 zones de rodalies a un preu de quasi 30 euros".