
Unanimitat en què cal renovar la flota però no en quins models i quants vehicles cal comprar Foto: C.M.
La desestimació del ple municipal celebrat aquest dijous sobre el dictamen referent a autoritzar a TMESA la renovació de diversos vehicles pel període 2016-17 no ha satisfet a ningú. Ni a l'equip de govern, ni a l'oposició, com s'ha pogut veure en les reaccions a les xarxes socials per part de regidors de banda i banda.
I és que les dues esmenes presentades des de C's i Terrassa en Comú no van obtenir prou suport del ple com tampoc va prosperar la proposta de la compra de quinze autobusos -sis dels quals híbrids-, valorada en 4,4 milions d'euros, que havia posat sobre la taula l'equip de govern.
El govern va considerar que davant les dues propostes "totalment antagòniques" que havien plantejat Ciutadans i TeC, la seva era la més "equilibrada" no només en termes pressupostaris sinó també medioambientals. Per aquest motiu, en no aconseguir prou consens, l'executiu ha mostrat clarament el seu disgust i ha recalcat que "paralitzar la compra dels 15 busos ha estat una acció irresponsable, de la qual qui en surt més perjudicada és la ciutadania".
C's va manifestar que l'oferta del govern comportava "una gran inversió" i es va mostrar preocupat perquè podria acabar convertint-se en "la ruïna d'aquest Ajuntament ja que ens costarà el doble", i considerava que era "millor no fer experiments en la compra de tants vehicles híbrids".
Per la seva banda, Terrassa en Comú ha manifestat a través d'un comunicat que lamenta que no es pogués aprovar un dictamen que "permeti avançar, amb diligència, en la urgent renovació que necessita l'actual flota d'autobusos del transport públic municipal". I atribueixen la culpa al fet que "una vegada més, el govern de la ciutat va presentar la proposta de manera tancada sense haver compartit abans els criteris amb la resta de grups. Una proposta que és contradictòria amb les conclusions de l'informe tècnic que la fonamenta i que és absolutament incoherent amb els compromisos polítics en matèria de mobilitat i medi ambient presos públicament pel govern".
Des de TeC afirmen que es va posar sobre la taula una proposta alternativa, que significava "apostar decididament pels autobusos híbrids, una tecnologia menys contaminant i més eficient que la dièsel, per avançar cap a una ciutat més saludable i amable per als seus habitants". Una proposta que no va prosperar i per això acusen l'exeuctiu que a dia d'avui no es pugui iniciar el procés de renovació d'autobusos perquè "lamentablement, Terrassa té un govern PSC-CiU que actua amb supèrbia, com si governés en majoria, menyspreant el treball, el criteri i la disponibilitat de Terrassa en Comú".
Reaccions a Twitter
Una oposició irresponsable avorta la compra de nous autobusos hibrids al #PleTrs @favterrassa pic.twitter.com/H28hS2TofU
— Marc Armengol Puig (@armengol1971) 28 gener, 2016
Amb raons diferent,però manifestant la falta de projecte del PSC de #Terrassa https://t.co/iHNgqxbBZl
— Javi (@ciudadanojavi) January 28, 2016
@ciudadanojavi @armengol1971 manca d projecte? Compra estudiada equilibrada. Democràcia pacte, opcions diàleg responsabilitat, no bloqueig!!
— Alfredo Vega (@Alfve) January 28, 2016
La oposició insta el Govern de #Terrassa a fer una aposta clara pels busos híbrids #STOPmentides #pleTRS https://t.co/Sq2FzY3Mc3
— Carles Caballero (@CarlesCaballero) January 28, 2016
.@ERCterrassa @MesTerrassa vota en contra per què no es fa una aposta decidida pel mediambient i els busos híbrids https://t.co/NVKcYP3Ota
— pep forn (@pepforn) January 28, 2016
Votem no a un dictamen poc treballat. La mediocritat del govern impedeix que avancem en un model de ciutat més saludable. #PleTrs
— Terrassa #EnComú (@TerrassaEnComu) January 28, 2016
govern #Terrassa PSC+CiU, en minoria, en lloc de treballar conjuntament amb altres grups oposició, prefereix insultar-los, gran estratègia
— XaviMatilla#EnComú (@xavimatilla) January 29, 2016