ICV veu possible aturar el IV Cinturó fins La Roca

Reclamen al Congrés la caducitat dels estudis d’impacte ambiental del IV Cinturó

Publicat el 21 de maig de 2012 a les 15:01
Autovia Orbital a Viladecavalls Foto: J. M. Oller

Els dos diputats d’Iniciativa al Congrés, Joan Coscubiela i Laia Ortiz, han entrat una Proposició No de Llei a la cambra baixa demanant que s’arxivi l’expedient sobre l’autovia orbital entre Terrassa i La Roca del Vallès

Seguint els mateixos criteris i argumentacions que ja va fer a l’abril l’associació ecologista ADENC en representació de les 279 entitats membres de la Campanya contra el 4t Cinturó, Iniciativa per Catalunya Verds ha sol·licitat formalment al Congrés que declari la caducitat dels estudis d’impacte ambiental d’aquesta infraestructura.

"Segons allò establert a la Llei d’Avaluació d’Impacte Ambiental i als Decrets posteriors que l’han modificat, la Direcció General de Carreteres del Ministeri de Foment, que és l’òrgan que impulsa el projecte del 4t Cinturó, hauria d’haver lliurat tots els estudis d’impacte ambiental d’aquesta via abans del 9 d’abril de 2012, per a poder ser exposat a informació pública. El tràmit, però, no s’ha fet".

Els diputats d’ICV Joan Coscubiela i Laia Ortiz reclamen a la cambra que arxivi l’expedient ambiental sobre el tram de l’autovia orbital entre Terrassa i La Roca del Vallès, o el que és el mateix, el tram pendent de construir que creuaria els dos vallesos i al qual s’oposen les entitats de la Campanya contra el 4t Cinturó.

Iniciativa reclama la caducitat d’aquests estudis d’impacte ambiental "com a primer pas per al replantejament d’una infraestructura insostenible econòmicament i ambientalment", tal i com afirmava fa uns dies a Granollers el diputat al Parlament Salvador Milà. El diputat ecosocialista també reivindicava "la proposta de Ronda del Vallès plantejada per ICV en el seu moment, que amb un estalvi del 80% respecte el cost compliria millor que aquest la funció de comunicar les ciutats i els polígons d'activitat econòmica del Vallès, amb un impacte ecològic també molt menor".