Josep Rull, secretari d`organització de CDC Foto: Jordi Palmer / Nació DigitalJosep Rull ja ha decidit no repetir com a candidat a l'alcaldia de Terrassa el 2015. Això és el que cal deduir dels darrers moviments del polític egarenc. I el que falta ara és saber quan es materialitzarà i es farà públic. Abans, desitja tancar alguns serrells. Tot i això, ha fet una piulada on insisteix a dir "que encara no hi ha cap decisió presa al respecte".
Pel que ha pogut saber La Torre, Rull veu impossible compaginar la seva tasca a la ciutat amb les altes responsabilitats que té com a secretari d'Organització de Convergència Democràtica. La presència de Rull a la ciutat s'ha anat fent cada cop més minsa, en un home acostumat a trepitjar carrer i sortir a totes les fotos.
Prendre la decisió final li ha costat, i als seus col·laboradors més propers i al seu entorn els diu que encara no toca. Però no ha de tardar a fer el pas. Primer, perquè per primer cop hi ha la possibilitat d'un canvi de govern a l'Ajuntament de Terrassa. Ara, més que mai, amb un PSC debilitat, una ERC a l'alça i un consistori amb aparença d'atomització -cinc o sis partits amb representació- s'albira un espai on CiU podria assumir l'alcaldia. I després de molts anys de lluita i de picar pedra, el càrrec hauria de ser per a Rull. Però quan sembla que tenia força paperetes ha sentit la crida de la política nacional, tot i que en "petit comitè" repeteix una vegada i una altra que li feia il·lusió i que li sap tot el greu del món.
La segona raó per la qual decideix marxar és el relleu. Rull vol que un candidat o candidata disposin de temps suficient per preparar-se i donar-se a conèixer a la ciutadania. Hi ha dos noms que sobresurten per sobre de la resta, tot i que no hi ha res en ferm: els de Pere Soler i Carles Oriach. Soler, actual director general de Serveis Penitenciaris i amb la vida muntada a Barcelona, no sembla disposat a agafar el testimoni. Carles Oriach és un candidat amb possibilitats però li pesa la seva joventut. La tercera en discòrdia és la portaveu de CiU a l'Ajuntament, Mariona Vigués, però se la veu més com la número 2 que com a cap de llista.
Pere Soler comenta que Rull encara no ha dit públicament a la ciutat que plega, i que "el candidat l'haurà de triar, en tot cas, l'assemblea de CDC de Terrassa, d'acord amb l'altre partit de la federació, UDC".
Carles Oriach afirma que a Terrassa no se n'ha parlat però pensa que és possible que a les altes instàncies del partit a Barcelona, sí. I es pregunta: "En contra meva l'edat? Sóc com l'alcalde Jordi Ballart! Bé, tinc un any menys. El que em costaria és deixar una feina que em va fantàsticament bé".
