La comissió de la transparència comença a caminar a Terrassa

Aquest dijous s'ha constituït l'organ que vetllarà perquè els egarencs puguin accedir a informació municipal

Publicat el 09 de juliol de 2015 a les 19:08
Actualitzat el 09 de juliol de 2015 a les 19:10
Aquest dijous, 9 de juliol, s'ha convocat una reunió extraordinària de la comissió informativa especial en matèria de transparència a l'Ajuntament de Terrassa per tal de constituir-la. Aquesta comissió va ser una de les reclamacions que van fer els partits de l'oposició a la primera junta de portaveus i que va ser aprovada per una unanimitat.

En aquesta primera trobada, tots els representants de les formacions municipals amb representació al Consistori s'han mostrat a favor de la necessitat de facilitar l'accés a la informació als ciutadans.

Amb aquest objectiu es posarà en marxa un portal de transparència 100% electrònic. Aquesta nova plataforma permetrà la publicació de dades obertes de l’Ajuntament, amb prestacions avançades de tractament per als usuaris o col·lectius que hi accedeixin, i que permeti adaptar-se al màxim amb els criteris que s’estableixen en tot el marc que determina la Llei de transparència. És a dir, es tracta que el ciutadà pugui accedir a qualsevol tipus d'informació de l'Ajuntament "en només de tres clics", d'una manera senzilla i pràctica.

A la reunió també s'ha subratllat que en cas que un ciutadà no trobi la informació que desitja, pugui reclamar-la, i posteriorment, aquesta sigui penjada de la manera més ràpida possible al portal de transparència.

La propera reunió ordinària de la comissió informativa tindrà lloc el proper 16 de juliol a les cinc de la tarda.
 

Calendari de les comissions informatives de les dues properes setmanes

Membres que constitueixen les comissions informatives