L'estudi informatiu del Quart Cinturó es sotmet a informació pública

El Ministeri de Foment, a través del BOE, ha donat a conèixer la notícia aquest divendres. Fins el 2 de setembre es poden presentar al·legacions. L'ADENC continua la seva campanya contra la infraestructura

Publicat el 30 de juliol de 2010 a les 19:43
Aquest divendres el Ministeri de Foment, a través del Boletín Oficial del Estado (BOE), ha donat a conèixer la notícia. El Quart Cinturó o Ronda Vallès (autovia B-40), en el seu tram entre Terrassa i Granollers, es sotmet a partir d'avui a informació pública. Fins el proper 2 de setembre es podran presentar al·legacions. L'ADENC (Associació per la Defensa i l'Estudi de la Natura), per la seva banda, continua la campanya contra la infraestructura. La notícia també inclou l'estudi de l'impacte ambiental de la nova infraestructura.

Durant trenta dies, l'estudi informatiu es pot consultara la Demarcació de Carreteres de l'Estat a Catalunya (C/ Marquesa, número 12, 2ª planta, Barcelona) en hores d'oficina, així com a les Corporacions locals afectades de Terrassa, Matadepera, Sabadell, Castellar del Vallès, Sentmenat, Polinyà, Caldes de Montbui, Palau-solità i Plegamans, Lliça d'Amunt, Santa Eulàlia de Ronçana, Bigues i Riells, L’Ametllla del Vallès, Canovelles, La Garriga, Granollers, Les Franqueses del Vallès, La Roca del Vallès i Cardedeu.

Des de l'ADENC, valoren la decisió de sotmetre a informació pública el document com un "afany electoralista del PSC-PSOE i un boicot a la participació ciutadana". Segons l'entitat, "no es deixa temps per a poder estudiar la informació (2.800 pàgines) ni elaborar unes al·legacions fonamentades". Aquest anunci, comenten, situa al PSC com a impulsor de les inversions de l'Estat en matèria d'infraestructures a Catalunya, "quan tot just s'acaben d'anunciar retallades en la despesa d'infraestructures importants, com ara l'enllaç entre l'A2 i l'AP7 al Papiol". Per aquest motiu, demanen que el període d'exposició pública s'ampliï fins a finals de setembre.


Valoració positiva del PSC

El PSC del Vallès Oest ha valorat positivament la decisió del Ministeri de Foment. Argumenten que “dóna resposta a les demandes que havia fet el partit des del territori”. La diputada del PSC al Congrés, Dolors Puig, ha dit que el govern espanyol “vol que els 34,7 quilòmetres que queden per construir segueixin el mateix model dels trams que hem inaugurat recentment, de manera que es continuarà fent una calçada d'entre dos i tres carrils per sentit”. Puig ha informat que “Foment s'ha compromès a invertir més de 400 milions d'euros en els 35 quilòmetres que s'han d'executar”. També ha valorat que “suposarà un gran triomf pel nostre territori, ja que era una infraestructura molt estratègica a nivell econòmic, però també molt necessària a nivell social”.


CiU proposa al DPTOP pactar les al·legacions
El portaveu d'Infraestructures de Convergència i Unió (CiU) al Parlament de Catalunya, Josep Rull, ha anunciat que el seu partit ofereix al Departament de Política Territorial (DPTOP) pactar les al·legacions a l'estudi informatiu del Quart Cinturó per tal de blindar els elements essencials de la infraestructura. Per CiU, la proposta del DPTOP que consta en el Pla Territorial Metropolità “podria ser bona per aquest consens”.

Josep Rull també ha demanat una “pròrroga tècnica de legitimació democràtica” per a presentar al·legacions, ja que no conseidera adequat que el període d'informació pública de l'obra “tan trascendent” correspongui amb el mes d'agost. Per això, CiU demana que es pugui ampliar el període durant el mes de setembre.