El Consell Municipal de la Gent Gran ha creat un nou grup de treball anomenat "Impacte de la Crisi" amb l'objectiu de "vetllar perquè la crisi econòmica no empitjori encara més les condicions de vida de les persones de més edat i per prendre les mesures de protesta que siguin necessàries". Aquest òrgan de debat i participació ciutadana està format per membres de les associacions i clubs de gent gran de la ciutat, a més de representants dels grups polítics amb representació municipal, dels col·lectius de pensionistes i jubilats de CCOO i UGT, i de les regidories de Gent gran, Serveis Socials i Participació Ciutadana.
El Consell de la Gent Gran també ha aprovat un escrit "reivindicatiu sobre les mesures de copagament i repagament que ha pres el Govern Central i la Generalitat i que afecten directament a la Gent Gran". La proposta, aprovada per 21 vots favorables i dues abstencions, rebutja "qualsevol mesura de copagament sanitari que afecti a sectors vulnerables, com és el de pensionistes i jubilats, i en demana la seva derogació".
Al mateix temps, es demana "aturar les retallades entorn als recursos disponibles per al desplegament de la Llei de la Dependència i que es reprengui l'ampliació de la cobertura de la mateixa". A més d'aprovar aquest escrit, el Consell Municipal de la Gent Gran ha decidit promoure campanyes informatives sobre l'efecte d'aquestes mesures a casals i seus d'entitats de gent gran de la ciutat així com donar suport a les accions de protesta contra el copagament que afecta a pensionistes i jubilats de la ciutat.
No al copagament sanitari per als pensionistes
El Consell de la Gent Gran discrepa de la mesura si afecta als "més vulnerables"
Ara a portada
Publicat el 21 de maig de 2012 a les 17:20