
El debat del ple municipal del mes de maig a l'Ajuntament de Terrassa es va accentuar en les propostes de resolució. El PSC en va presentar una en relació a la millora de l'ocupació per afavorir el desenvolupament econòmic, que va ser aprovada amb els vots a favor dels grups del PSC, ICV i CiU, i amb els vots en contra del grup del PP. "És una proposta de resolució ineficaç, estèril i fora de les competències de l'Ajuntament", va dir el popular Alejandro Rodríguez, que va afegir que "si Terrassa multiplica el percentatge d'atur a Catalunya, el PSC alguna cosa tindrà a veure amb trenta anys a l'Ajuntament", mentre Pere Navarro, sotto voce , no amagava el seu rebuig amb un "va, home, va!".
"No són competències municipals, això ja s'està debatent al Parlament", va dir el també popular Gabriel Turmo en resposta a la proposta dels grups del PSC i d'ICV sobre mesures a prendre en matèria d'habitatge davant el problema dels desnonaments. Turmo va afirmar: "No entrarem en el seu joc i estratègia política", i va dir que el seu grup es planteja "no intervenir en les propostes d'àmbit extramunicipal". Tot i això, també va aprofitar per criticar els "quasi vuit anys de governs d'esquerres" a la Generalitat i a l'Estat.
En la mateixa línia va parlar la regidora Playà, de CiU: "Volen que el govern de torn faci el que vostès no van ser capaços de fer quan eren al Govern", i va criticar que durant trenta anys el govern municipal no apostés per crear llocs de treball i sí pel totxo. Tant PP com CiU van fer menció dels habitatges buits de la societat municipal Somatesa. Melgares (PSC) va afirmar que no volen cap més desnonament i que l'estoc públic s'oferirà per a habitatge social. La proposta va ser aprovada amb els vots dels grups del govern, mentre que CiU va votar a favor només d'alguns punts i el PP en contra de tots.
Una altra proposta que va generar un debat calent va ser la presentada pels grups d'ICV i del PSC demanant mesures per a les llistes d'espera. En una crítica més o menys directa al govern català de CiU i a les retallades i a l'eliminació de l'impost de successions, Salvador va expressar el seu malestar per l'augment de les llistes d'espera. Josep Rull va respondre que les llistes d'espera són més llargues en nombre de pacients, però que s'ha reduït el temps d'espera. El regidor convergent va aprofitar per carregar contra el tripartit: "L'any 2009 la Generalitat va gastar en sanitat 900 milions no pressupostats". La proposta, amb algunes modificacions que la feien menys crítica, va ser aprovada en part per unanimitat, i alguns punts amb els únics vots en contra de CiU.