L’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, ha visitat avui les obres de construcció de la passarel·la de vianants sobre la riera de Les Arenes que s’està construint a l’alçada del carrer de Jacint Elias, en el marc del Pla de Barris. La visita de l’alcalde ha coincidit amb la col·locació de la peça central de l’obra, l’estructura de la passarel·la.
La passarel·la s'ha construït en un taller de Martos (Jaén) propietat de l'empresa adjudicatària del projecte, Postigo Obras y Servicios S. A. Un camió especial ha traslladat la passarel·la fins a Terrassa. Una grua de grans dimensions, instal·lada a la llera de la riera, ha agafat la passarel·la del camió i l’ha col·locat sobre l’estructura que l’ha de suportar.
Les obres de construcció de la passarel·la van començar el passat 5 de novembre. Els primers treballs es van dur a terme en el marge oest de la Riera de Les Arenes, pel costat de Ca n'Anglada, i van consistir a eliminar l'illot central que hi havia a l'avinguda del Vallès, a l'alçada del carrer de Jacint Elías. Aquest illot es va demolir per poder desviar el trànsit i guanyar espai en el lateral de la Riera de Les Arenes, on s'ha construït l'estrep de la passarel·la del marge oest. A l'altra banda de la riera, al marge est, només s’ha hagut de fer una adequació del panot per poder fer l'altre estrep. Aquests estreps són estructures de formigó que fan de murs de contenció dels marges de la riera i de suport per a la passarel·la.
Un cop col·locada la passarel·la, s’hauran de soldar diferents elements i completar els treballs. La finalització de les obres està prevista per aquest mes de maig.
La nova passarel·la de vianants té com a objectiu facilitar la comunicació de la part nord del barri de Ca n'Anglada amb les zones d'equipaments situades al nord de Torre-sana, com ara la zona esportiva i el Centre d'Atenció Primària (CAP), a través del perllongament dels carrers Jacint Elías i Doctor Aymerich i Gilabertó. Aquest projecte és una de les actuacions urbanístiques incloses en el Pla de Barris del Districte II i suposa una inversió de 772.553,49€.
Una estructura única
La passarel·la té una amplada de 4,5 metres amb el paviment de fusta i els taulons de pi roig nòrdic. Les baranes, metàl·liques, disposaran d'elements d'enllumenat. L'estructura té la forma d'un arc parabòlic atirantat pel tauler, amb la característica que l’arc és esbiaixat respecte l’eix de la passarel·la. Aquest arc, que destaca visualment sobre la riera de Les Arenes per la seva singularitat, supera tota l'amplada de la riera (uns 50 metres), amb la qual cosa no cal construir cap pila intermèdia.
L’arc és un calaix metàl·lic i el tirant un tub circular. El tauler està format per un conjunt de costelles que sorgeixen del tirant circular sobre les que reposa entramat metàl·lic, el qual suporta a la vegada un paviment estructural de fusta de 10 cm de gruix. Els elements de connexió entre arc i tauler, les pèndoles, són barres d’acer inoxidable protegides per un tub.
La passarel·la s'ha construït en un taller de Martos (Jaén) propietat de l'empresa adjudicatària del projecte, Postigo Obras y Servicios S. A. Un camió especial ha traslladat la passarel·la fins a Terrassa. Una grua de grans dimensions, instal·lada a la llera de la riera, ha agafat la passarel·la del camió i l’ha col·locat sobre l’estructura que l’ha de suportar.
Les obres de construcció de la passarel·la van començar el passat 5 de novembre. Els primers treballs es van dur a terme en el marge oest de la Riera de Les Arenes, pel costat de Ca n'Anglada, i van consistir a eliminar l'illot central que hi havia a l'avinguda del Vallès, a l'alçada del carrer de Jacint Elías. Aquest illot es va demolir per poder desviar el trànsit i guanyar espai en el lateral de la Riera de Les Arenes, on s'ha construït l'estrep de la passarel·la del marge oest. A l'altra banda de la riera, al marge est, només s’ha hagut de fer una adequació del panot per poder fer l'altre estrep. Aquests estreps són estructures de formigó que fan de murs de contenció dels marges de la riera i de suport per a la passarel·la.
Un cop col·locada la passarel·la, s’hauran de soldar diferents elements i completar els treballs. La finalització de les obres està prevista per aquest mes de maig.
La nova passarel·la de vianants té com a objectiu facilitar la comunicació de la part nord del barri de Ca n'Anglada amb les zones d'equipaments situades al nord de Torre-sana, com ara la zona esportiva i el Centre d'Atenció Primària (CAP), a través del perllongament dels carrers Jacint Elías i Doctor Aymerich i Gilabertó. Aquest projecte és una de les actuacions urbanístiques incloses en el Pla de Barris del Districte II i suposa una inversió de 772.553,49€.
Una estructura única
La passarel·la té una amplada de 4,5 metres amb el paviment de fusta i els taulons de pi roig nòrdic. Les baranes, metàl·liques, disposaran d'elements d'enllumenat. L'estructura té la forma d'un arc parabòlic atirantat pel tauler, amb la característica que l’arc és esbiaixat respecte l’eix de la passarel·la. Aquest arc, que destaca visualment sobre la riera de Les Arenes per la seva singularitat, supera tota l'amplada de la riera (uns 50 metres), amb la qual cosa no cal construir cap pila intermèdia.
L’arc és un calaix metàl·lic i el tirant un tub circular. El tauler està format per un conjunt de costelles que sorgeixen del tirant circular sobre les que reposa entramat metàl·lic, el qual suporta a la vegada un paviment estructural de fusta de 10 cm de gruix. Els elements de connexió entre arc i tauler, les pèndoles, són barres d’acer inoxidable protegides per un tub.