[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mdz666BVMsM&feature=youtube_gdata[/youtube]
La diputada vallesana d’ICV-EUiA, Marta Ribas, va preguntar aquest dimecres al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el perquè del seu canvi de parer sobre el projecte de Quart Cinturó. “Nosaltres també volem solucions de mobilitat per a una zona on hi ha mig milió de moviments diaris i que té les seves principals vies col·lapsades", va dir Ribas que va assegurar que ICV-EUiA vol que es faci "pensant en el present i en el futur, i preservant els valors ambientals del territori, i no a partir d’un projecte que parteix de l’època franquista i d’un model d’infraestructures caduc".
"El que cal és demanar-los que el desprogramin completament el Quart Cinturó”, va dir Ribas. En aquest sentit, la diputada ecosocialista va afirmar que el Govern català el que hauria de fer és "reclamar al govern espanyol que desclassifiquin el Quart Cinturó com a projecte d’interès general i traspassar a la Generalitat els recursos econòmics reservats per a aquest projecte". "I que es faci des d’aquí i d’immediat un nou projecte integral de mobilitat sostenible que connecti bé les ciutats i les zones industrials dels Vallesos i del Baix i que inclogui un nou projecte de Ronda Vallès amb caràcter de via comarcal, amb menors impactes territorials i paisatgístics, relligant i desdoblant on calgui allò existent", va reclamar Ribas que vol que el nou projecte inclogui millores de la mobilitat amb transport públic i que es faci amb consens amb les administracions locals i les entitats del territori i que "es faci aviat, amb eficiència i amb el mínim cost possible".
Així, Ribas considera que al Ministeri el que se li ha de reclamar és que impulsi "d’una vegada per totes" la orbital ferroviària. "I que acabi el tram de carretera que han deixat a mitges entre Olesa i Viladecavalls. I la resta, cal fer-ho des d’aquí", va manifestar la diputada vallesana que ha volgut recordar al conseller de Territori i Sostenibilitat que segons l’article 140.5 de l’Estatut correspon a la Generalitat la competència sobre la xarxa viària en l’àmbit territorial de Catalunya.
"En canvi, en un tema com aquest, curiosament, no defensen sobirania ni competències, sinó que ho deixen en mans de Madrid?", va interpelar la diputada d’ICV-EUiA. "Al conseller que fa una setmana, en el debat dels pressupostos del seu departament afirmava que la modernitat no passa per generar noves infraestructures i omplir de ciment el territori i que el maig passat deia a la premsa que cal convertir la B-40 en una ronda del Vallès que respongui al trànsit local i comarcal i descarti la construcció d'una gran autovia de pas, una funció que ja fa l'autopista AP-7" i que afegia que el concepte de quart cinturó "queda envellit al 2013", Ribas li va preguntar si de debò "pot defensar convençut que el que cal per millorar la mobilitat al Vallès és que el Ministeri reprengui el projecte del Quart Cinturó?"
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de desembre de 2013 a les 14:28
Et pot interessar
-
Política Mor la mare de Josep Rull, president del Parlament
-
Política Enfrontaments al Ball de Plaça entre l'alcalde de Terrassa i Vox
-
Política Terrassa: Ballart entoma un govern en minoria enmig de discrepàncies i dimissions
-
Política Així queda el nou cartipàs de Terrassa, després de la sortida de Balcells
-
Política Dimiteix Maise Balcells, la primera tinent d’alcaldia de Terrassa
-
Política Matadepera convertirà el camp de golf en un parc públic