Terrassa, Mollet i Alella, front comú contra els peatges

Navas, Monràs i Andreu Francisco demanen el restabliment de la gratuïtat

Publicat el 10 de febrer de 2012 a les 13:50
El peatge de Mollet a la C-33, en una imatge d'arxiu. Foto: VO.com

Els alcaldes de Terrassa, Pere Navarro; Mollet del Vallès, Josep Monràs, i Alella, Andreu Francisco, han valorat la reunió que van mantenir amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, per reclamar-li que es restableixi la gratuïtat per a la mobilitat obligada als peatges de Mollet, Terrassa-Les Fonts i Alella.

En el transcurs de la sessió, el conseller Lluís Recoder es va comprometre a estudiar
la situació excepcional d’aquests tres peatges i fer una proposta en les properes setmanes, quan s’han emplaçat a trobar-se de nou. L’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, ha destacat “les bones condicions pel diàleg” que van trobar en la reunió d’ahir, però ha afirmat que “mantenim la mateixa exigència, perquè s’eliminin les barreres i que es faci amb celeritat. Hem demanat al conseller que reconsiderin la seva decisió i que busqui fórmules per mantenir la gratuïtat dels peatges als nostres territoris”.

La reunió havia estat demanada pels 3 municipis afectats, els quals van decidir
sumar esforços en aquesta reivindicació. Així, des que la Generalitat va anunciar les
noves condicions de bonificacions en peatges per al 2012, que no tenen en compte
l’excepcionalitat d’aquestes barreres, han fet diverses accions per reivindicar que es
mantingui la gratuïtat per a la mobilitat obligada i usuaris habituals. L’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, ha afirmat que “aquesta decisió està comportant el col·lapse de les vies alternatives. En el cas del nostre territori afecta especialment a la carretera de Rubí, que pateix embussos importants de trànsit. També es veu afectat el medi ambient i, en definitiva el desenvolupament econòmic de la zona”.

Els tres alcaldes consideren que són barreres estratègiques també per al desenvolupament econòmic del territori, ja que no només hi ha mobilitat obligada dels residents de l’entorn, sinó també de tot el teixit industrial i empresarial que està obligat a utilitzar aquest peatge.

De fet, aquesta reivindicació compta amb el suport de les agrupacions d’industrials,
empresaris, sindicals i de transports de l’entorn dels municipis de Mollet, Terrassa i Alella.

En el cas de Terrassa, l’Ajuntament de Terrassa i les entitats sòcioeconòmiques de la ciutat van subscriure una declaració amb la qual feien una anàlisi de la situació de la mobilitat actual i detallaven els greuges que aquesta mesura està suposant per a la nostra àrea: Considerem que la supressió de la gratuïtat dels peatges suposa un greuge comparatiu respecte a d’altres territoris on sí s’ha mantingut aquesta gratuïtat, com és el cas del Túnel del Cadí pels habitants de la Cerdanya”, ha assenyalat Pere Navarro.