Els alcaldes i alcaldesses del Vallès Occidental s’han reunit aquest matí a la seu del Consell Comarcal. En el transcurs de la sessió del Consell d’alcaldes i alcaldesses han pres diferents acords en l’àmbit de la pobresa energètica i habitacional i la gestió dels serveis públics a l’administració local.
El Vallès Occidental ha fet avui també un toc d’alerta a les empreses subministradores d’energia i gas: els alcaldes i alcaldesses han expressat el malestar davant les traves i la manca de resposta de les companyies subministradores elèctriques i del gas en relació a la proposta comarcal de creació d’un fons social per lluitar en contra de la pobresa energètica.
Els representants municipals han acordat que els municipis del Vallès Occidental iniciïn procediments sancionadors a les companyies subministradores que no compleixen el procediment establert per la Llei 24/2015 en matèria de pobresa energètica, en el qual es preveu que les companyies subministradores no realitzaran cap tall sense l’informe d’exclusió residencial sol·licitat prèviament als serveis socials municipals. De fet, l’Ajuntament de Sabadell ha estat el primer municipi que ha començat a sancionar les empreses subministradores d'aigua, llum i gas que tallin el subministrament a famílies vulnerables.
L’alcalde de Sabadell, Juli Fernández ha destacat que “des del Govern de Sabadell ens reafirmem en el nostre compromís de desplegament de la Llei 24/2015 i utilitzarem tots els mecanismes que tenim al nostre abast i tota la potencialitat d'aquesta llei i les possibilitats establertes al codi de consum per protegir la gent nés vulnerable d'aquelles companyies que no acompleixin la llei. I per això també posem la nostra experiència a disposició de la resta de municipis”.
L’acord d’avui en matèria de pobresa energètica preveu sol·licitar que en futures licitacions que es puguin fer des dels ajuntaments i les entitats municipalistes o institucions supramunicipals en matèria d’energia, es tinguin en compte les qüestions socials i es valori les empreses que s’impliquin en la protecció de les famílies més vulnerables. El president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, ha assegurat que “no hi ha un compromís institucional de les companyies elèctriques i del gas en la pobresa energètica. Des dels ajuntaments volem entrar en el debat i tenim capacitat d’incidència en el mercat”.
Des del Vallès Occidental s’instarà el govern de la Generalitat de Catalunya a desplegar les mesures previstes en la Llei 24/2015 en matèria de pobresa energètica i pel que fa al Fons Social previst en l’article 6 de la citada Llei. A més des de la comarca es participarà activament en el Congrés Català de Pobresa Energètica que es realitzarà a Sabadell, el 3 i 4 de novembre d’aquest 2016.
Toc d'atenció del Vallès Occidental a les companyies elèctriques i del gas
Els alcaldes i alcaldesses han expressat el malestar davant les traves i la manca de resposta de les companyies subministradores en relació a la proposta comarcal de creació d'un fons social per lluitar contra de la pobresa energètica
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de setembre de 2016 a les 16:37
Actualitzat el 21 de setembre de 2016 a les 16:43
Et pot interessar
-
Política Així queda el nou cartipàs de Terrassa, després de la sortida de Balcells
-
Política Dimiteix Maise Balcells, la primera tinent d’alcaldia de Terrassa
-
Política Matadepera convertirà el camp de golf en un parc públic
-
Política El Vapor Ros ja és de titularitat municipal
-
Política Un regidor de Vox a Vacarisses comet actes vandàlics durant la nit de Cap d'Any
-
Política Ullastrell invertirà en el municipi més de 3 milions d'euros el 2025 per primera vegada a la història