
Jovent Republicà també s'ha unit a la concentració de rebuig Foto: Marina Torras
Un centenar de persones han acudit a la concentració d'aquest dijous davant de l'Ajuntament de Terrassa, així com també estava convocada a Sabadell i a Granollers. A Terrassa, un cor de gent ha exclamat "No al Quart Cinturó" amb la idea de defensar un model ferroviari i de transport públic per davant de les carreteres i el transport privat. A més, Querol defensa que el Quart Cinturó és una infraestructura caduca i que no s'esperaven la decisió final del govern d'acceptar-la. "La decisió d'ERC ha estat una sorpresa, ha torçat el braç a últim moment. És xantatge ambiental", ha afegit la representant ecologista.
Pel que fa a la reducció del trànsit de pas a Terrassa, que els defensors de la infraestructura argumenten que s'aconseguiria amb la Ronda Nord, La Paparola es posiciona en contra: "No és així. Estudis científics ho demostren: amb més carreteres no s'aconsegueix fer desaparèixer els cotxes, és al contrari: només n'apareixen més", ha finalitzat Querol.
Fa pocs dies, La Paparola va penjar tres pancartes de rebuig al Quart Cinturó al llarg de la B-40 en diferents punts de la ciutat, acusant el PSC i l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, de "negacionistes climàtics" i de clamar la revolució verda per després aprovar infraestructures que atempten contra el medi ambient. Després de la concentració d'aquest dijous, l'Assemblea ha cridat a la mobilització ciutadana en contra de la infraestructura i ha declarat que al llarg dels dies es duran a terme més reivindicacions al Vallès.