
"Espanya és una nació indissoluble totalment i en cas d'amenaça de fractura o separatisme nosaltres d'acord amb l'article 8 de la Constitució Espanyola hem de garantir la integritat territorial, per tant el nostre parer és que es declari l'estat de guerra, l'estat d'excepció o l'estat de setge". Aquesta és la marcial opinió del president de l'Associació de Militars Espanyols, AME, el coronel d'intendència Leopoldo Muñoz Sánchez, respecte el procés polític que viu Catalunya.
El coronel Muñoz expressa així l'opinió, en nom d'una de les tres associacions de militars en actiu i retirats més nombroses d'Espanya, en un documental sobre el procès polític que viu Catalunya de la cadena de televisió holandesa "Nieuwsur" . El líder de l'AME, doncs, apostaria per suspendre no només les institucions d'autogovern catalanes sinó fins i tot l'exercici dels drets constitucionals dels ciutadans de Catalunya i embirdar-los en un règim d'autoritat governativa o militar.
Aquesta és l'enèsima valoració hostil dels militars espanyols contra una virtual independència de Catalunya a la que volen fer front manu militari. De fet, una de les altres principals associacions de militars espanyols en actiu, AMARTE insistia a través del seu butlletí intern d'aquest octubre l'obligació de les forces armades de mantenir la "sagrada unitat d'Espanya" i així li "recordaven" a "l'ínclit" president de la Generalitat "Don Arturo".