Els iaioflautes mostren la seva experiència a Viladecavalls

Publicat el 10 de desembre de 2012 a les 16:00
Indignats de la tercera edat ocupant la seu d'Interior per parlar amb Felip Puig. Foto: Iaioflautas.org

Una de les principals activitats programades amb motiu del Dia Mundial dels Drets Humans, que se celebra arreu del món el dia 10 de desembre, és una xerrada amb els iaioflautes de Barcelona. L'acte, el presentarà Montse Armengou, periodista de TV3 i veïna de Viladecavalls. S'emetrà el documental "Jubilats activistes". Les experiències dels iaioflautes de la capital catalana, les exposarà Luis Sotillo.

L'Ajuntament de Viladecavalls ha programat la iniciativa per al dimecres 12 de desembre a les set de la tarda, a l'Auditori del centre cívic Paco Cano (carrer del Pintor Casas).
Arcadi Oliveres serà el protagonista de la conferència "Els drets humans", a la Biblioteca Pere Calders (plaça de la Masia de Can Turu), el dilluns 10 a les sis.

Oliveres és doctor en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona, professor titular del departament d'Economia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona i presideix l'Associació Justícia i Pau, dedicada a la promoció dels drets humans i la pau, des del 2001. També és expert en relacions nord-sud, comerç internacional, deute extern i economia de defensa, i imparteix també nombroses classes de màsters i postgraus en cooperació i desenvolupament. Ha estat col·laborador regular de les revistes Canigó, Serra d'Or i el Diari de la Pau.

Una oferta gratuïta
L'Associació per a les Nacions Unides a Espanya prepara un curs gratuït sobre drets humans a la Biblioteca Pere Calders, els dies 11 i 12 de desembre. Aquest curs vol sensibilitzar sobre la importància dels drets humans en una societat cada vegada més complexa, marcada pels temes econòmics i les demandes dels mercats, que actualment posen en perill el gaudiment d’aquests drets reconeguts legalment.

En les dues jornades s'explicarà què són els drets humans, la seva evolució des de l’antiguitat fins avui i la crisi. També es parlarà dels drets a la salut, treball i habitatge, molt propers al ciutadà i, en aquests moments de penúries, sembla ser no garantits per a tothom