El recorregut més habitual dels usuaris dels Túnels de Vallvidrera és a Barcelona o a Sant Cugat, és a dir, entre un dels extrems del túnel. En aquest sentit, s’ha comprovat que més del 43% dels viatges en dia feiner corresponen al trajecte Barcelona-Sant Cugat o viceversa seguits dels viatges entre Barcelona i Terrassa, amb un 11,6%; i entre Barcelona i Rubí, amb un 8,3%. Origen i destinació dels viatges dels Túnels de Vallvidrera (2 sentits).
Atès que la majoria dels desplaçaments que es fan són per motius de feina, de dilluns a divendres es registra més intensitat de trànsit que els dissabtes,festius i ponts. Des del punt de vista de l’estacionalitat anual, la distribució mensual del trànsit mostra com la intensitat baixa en els períodes de vacances.
Les previsions de creixement demogràfic de la Regió Metropolitana de Barcelona situen un horitzó de 5.245.000 habitants l’any 2016, i de 5.370.000 l’any 2026. Els túnels de Vallvidrera tenen una capacitat per assolir en dia laborable de 42.000 vehicles/dia. La previsió del trànsit per al 2016 és de 38.199 vehicles/dia i de 41.395 per al 2026. Així doncs, les previsions a mig i llarg termini que apunta el treball són d’un augment significatiu dels habitants, dels vehicles i dels habitatges, situació que presentarà nous escenaris que requeriran propostes puntuals per donar respostes als nous reptes de futur.
El perfil dels usuaris és: home de 26 a 40 anys, sol i amb cotxe de gamma alta. Pel que fa al tipus d’usuaris, el 71% dels conductors dels Túnels de Vallvidrera són homes. El 59,7% tenen entre 26 i 40 anys, viatgen sols (74,3%) i utilitzen cotxes de gamma alta (35,2%). Un 74,3% dels vehicles tenen només 1 ocupant, i l’ocupació mitjana dels vehicles és d’ 1,328 persones per vehicle. Un 42,3% dels usuaris fa el viatge diàriament.
Els desplaçaments més habituals que es realitzen en dia laborable són per motius de feina, en concret un 85,4%, i d’aquests un 35,6% són viatges deldomicili – lloc de feina per sobre dels desplaçaments lloc de feina - domicili (24,6%). Els viatges lloc de feina – lloc de feina (23,8%) també tenen una incidència considerable.
Atès que la majoria dels desplaçaments que es fan són per motius de feina, de dilluns a divendres es registra més intensitat de trànsit que els dissabtes,festius i ponts. Des del punt de vista de l’estacionalitat anual, la distribució mensual del trànsit mostra com la intensitat baixa en els períodes de vacances.
Les previsions de creixement demogràfic de la Regió Metropolitana de Barcelona situen un horitzó de 5.245.000 habitants l’any 2016, i de 5.370.000 l’any 2026. Els túnels de Vallvidrera tenen una capacitat per assolir en dia laborable de 42.000 vehicles/dia. La previsió del trànsit per al 2016 és de 38.199 vehicles/dia i de 41.395 per al 2026. Així doncs, les previsions a mig i llarg termini que apunta el treball són d’un augment significatiu dels habitants, dels vehicles i dels habitatges, situació que presentarà nous escenaris que requeriran propostes puntuals per donar respostes als nous reptes de futur.
El perfil dels usuaris és: home de 26 a 40 anys, sol i amb cotxe de gamma alta. Pel que fa al tipus d’usuaris, el 71% dels conductors dels Túnels de Vallvidrera són homes. El 59,7% tenen entre 26 i 40 anys, viatgen sols (74,3%) i utilitzen cotxes de gamma alta (35,2%). Un 74,3% dels vehicles tenen només 1 ocupant, i l’ocupació mitjana dels vehicles és d’ 1,328 persones per vehicle. Un 42,3% dels usuaris fa el viatge diàriament.
Els desplaçaments més habituals que es realitzen en dia laborable són per motius de feina, en concret un 85,4%, i d’aquests un 35,6% són viatges deldomicili – lloc de feina per sobre dels desplaçaments lloc de feina - domicili (24,6%). Els viatges lloc de feina – lloc de feina (23,8%) també tenen una incidència considerable.