05
d'octubre
de
2022, 13:42
Actualitzat:
15:11h
Després d'una demanda continuada dels veïns i veïnes de la urbanització de les Martines, aquesta comptarà amb un servei de transport públic a través de taxis que la connectarà amb el centre de Terrassa. La nova línia de transport urbà sostenible, la L18 Flex, ha presentat la prova pilot aquest dimecres i entrarà en funcionament a partir de la setmana vinent.
S'utilitzarà a través de l'aplicació FlexitransportCatalunya, que permetrà al viatger reservar el seu trajecte amb un màxim de 2 dies d'antel·lació i un mínim de 60 minuts. Funcionarà de dilluns a divendres i tindrà uns horaris establerts: de 8 a 11h, de 15 a 17h i de 18 a 20h. El cost de cada bitllet serà de 1,45 euros, i el sistema funcionarà a través de bitllets únics. Tindrà un recorregut d'unes 15 parades -encara pendent de determinar- i partirà des del CAP Rambla fins a la parada de Sant Muç, a les Martines. La prova pilot durarà 4 mesos, fins al gener, i llavors es valorarà la seva efectivitat.
Pel que fa al sistema de pagament, es farà a través de l'aplicació TMESA. Des d'allà mateix es podrà comprar el bitllet i es generarà un codi QR, que el taxista del servei L18 Flex podrà llegir i registrar així el pagament.
"Aquesta iniciativa té a veure amb el model de ciutat que volem, on tots els barris i districtes puguin tenir els mateixos serveis, independentment de si estan més a prop o més lluny del nucli urbà", ha declarat Jordi Ballart, alcalde de la Terrassa, a la presentació de la prova pilot del servei a la parada de Mas Canet, a les Martines. L'alcalde ha afegit que la inversió del projecte és d'11.000 euros pel que fa a la prova pilot, i de 43.900 euros en tot un any.
"Anirem modificant el servei en funció de com vagi la prova pilot. Estem especialment satisfets perquè una gran ciutat com Terrassa és protagonista d’un dels serveis més eficients, sostenibles i adaptables de què disposa el país en matèria de transport públic”, ha continuat el director general de l’AMTU, Joan Serra. "És una col·laboració que permet oferir servei de transport públic a través de taxi a zones on no arriba l'autobus o que són molt deficitàries. Estem encantats de donar un cop de mà", ha afirmat el president del Gremi de Taxistes de Terrassa, Jordi Servós.
Un cop descarregada l'aplicació -que es preveu que estigui disponible a tots els dispositius, tot i que de moment està operatiu només a Android- l'usuari s'haurà de registrar, i la pròpia app li indicarà amb un mapa la parada que li queda més propera. Seleccionarà la parada a la qual es vol dirigir, i automàticament els taxistes rebran a la central un avís de la reserva. Hi haurà un menú desplegable on l'usuari podrà consultar les reserves efectuades, i cancel·lar-les en cas que fos necessari.
"En aquest barri hi havia gent que es venia casa seva perquè si no tenia cotxe no podia desplaçar-se enlloc. Portàvem demanant aquesta línia des de fa quatre anys, quan es va crear l'associació. Quan es va crear l'L12 a Can Parellada, demanàvem que arribés a Les Martines encara que fos amb una o dues parades, però ens van dir que aquí no podien arribar autobusos. Ara, aquest servei és un gran avenç", manifesta Agustí Codina, president de l'Associació veïnal de Les Martines.
Així, el servei serà exclusiu de taxis i no comptarà amb autobusos per qüestions del terreny de les Martines, amb una inclinació massa elevada i camins massa estrets en alguns sectors.
Bretxa digital per a la gent gran
Codina ha celebrat l'aplicació del nou servei per a tots els veïns i veïnes del barri, però ha evidenciat que la bretxa digital podria ser un impediment per les persones de la tercera edat, que són les que probablement hagin hagut de prescindir del vehicle privat a causa de l'edat i una part del col·lectiu de veïns que més empri el servei de L18 Flex.
"Hem demanat que hi hagi un número telefònic (900 696 566 en horari de 9 a 14h de dilluns a divendres) a través del qual també es pugui sol·licitar el servei. També ens agradaria que es poguessin comprar bitllets físics i que es pogués pagar els 1,45 euros allà mateix, dins del taxi", afegeix el president de l'Associació de Veïns.
"La idea és avançar en el camí de la digitalització i ajudar a la gent gran a instal·lar-se l'aplicació i a fer-la servir. L'app ha estat dissenyada perquè sigui fàcil d'utilitzar", matisa el director general de l’AMTU, Joan Serra, en resposta a la demanda. En aquesta línia, s'han convocat als veïns de Les Martines diumenge per aprendre a emprar l'app.
La Mercedes Delgado, veïna del barri, està molt satisfeta amb la nova línia: "Ens anirà molt bé. Per ara tinc cotxe, però cada vegada em vaig fent més gran i estem bastant aïllats. L'altre dia se'm va espatllar el cotxe i la meva filla em va haver de portar. Vaig pensar, si tinguéssim el servei de taxis, m'hagués pogut pujar en taxi", comenta la Mercedes.
En la mateixa línia, Agustí Codina demanarà que en un futur el servei inclogui més parades dins la mateixa urbanització de Les Martines, ja que la nova línia és de connexió amb Terrassa però no serveix per arribar d'una punta a l'altra del barri.
S'utilitzarà a través de l'aplicació FlexitransportCatalunya, que permetrà al viatger reservar el seu trajecte amb un màxim de 2 dies d'antel·lació i un mínim de 60 minuts. Funcionarà de dilluns a divendres i tindrà uns horaris establerts: de 8 a 11h, de 15 a 17h i de 18 a 20h. El cost de cada bitllet serà de 1,45 euros, i el sistema funcionarà a través de bitllets únics. Tindrà un recorregut d'unes 15 parades -encara pendent de determinar- i partirà des del CAP Rambla fins a la parada de Sant Muç, a les Martines. La prova pilot durarà 4 mesos, fins al gener, i llavors es valorarà la seva efectivitat.
Mapa de les parades del servei L18 Flex Foto: Marina Torras
Pel que fa al sistema de pagament, es farà a través de l'aplicació TMESA. Des d'allà mateix es podrà comprar el bitllet i es generarà un codi QR, que el taxista del servei L18 Flex podrà llegir i registrar així el pagament.
"Aquesta iniciativa té a veure amb el model de ciutat que volem, on tots els barris i districtes puguin tenir els mateixos serveis, independentment de si estan més a prop o més lluny del nucli urbà", ha declarat Jordi Ballart, alcalde de la Terrassa, a la presentació de la prova pilot del servei a la parada de Mas Canet, a les Martines. L'alcalde ha afegit que la inversió del projecte és d'11.000 euros pel que fa a la prova pilot, i de 43.900 euros en tot un any.
L'alcalde, Jordi Ballart, durant la prova pilot del servei Foto: Marina Torras
"Anirem modificant el servei en funció de com vagi la prova pilot. Estem especialment satisfets perquè una gran ciutat com Terrassa és protagonista d’un dels serveis més eficients, sostenibles i adaptables de què disposa el país en matèria de transport públic”, ha continuat el director general de l’AMTU, Joan Serra. "És una col·laboració que permet oferir servei de transport públic a través de taxi a zones on no arriba l'autobus o que són molt deficitàries. Estem encantats de donar un cop de mà", ha afirmat el president del Gremi de Taxistes de Terrassa, Jordi Servós.
Un cop descarregada l'aplicació -que es preveu que estigui disponible a tots els dispositius, tot i que de moment està operatiu només a Android- l'usuari s'haurà de registrar, i la pròpia app li indicarà amb un mapa la parada que li queda més propera. Seleccionarà la parada a la qual es vol dirigir, i automàticament els taxistes rebran a la central un avís de la reserva. Hi haurà un menú desplegable on l'usuari podrà consultar les reserves efectuades, i cancel·lar-les en cas que fos necessari.
Mapa que es mostra a l'aplicació Flexitransport Foto: Marina Torras
"En aquest barri hi havia gent que es venia casa seva perquè si no tenia cotxe no podia desplaçar-se enlloc. Portàvem demanant aquesta línia des de fa quatre anys, quan es va crear l'associació. Quan es va crear l'L12 a Can Parellada, demanàvem que arribés a Les Martines encara que fos amb una o dues parades, però ens van dir que aquí no podien arribar autobusos. Ara, aquest servei és un gran avenç", manifesta Agustí Codina, president de l'Associació veïnal de Les Martines.
Així, el servei serà exclusiu de taxis i no comptarà amb autobusos per qüestions del terreny de les Martines, amb una inclinació massa elevada i camins massa estrets en alguns sectors.
Bretxa digital per a la gent gran
Codina ha celebrat l'aplicació del nou servei per a tots els veïns i veïnes del barri, però ha evidenciat que la bretxa digital podria ser un impediment per les persones de la tercera edat, que són les que probablement hagin hagut de prescindir del vehicle privat a causa de l'edat i una part del col·lectiu de veïns que més empri el servei de L18 Flex.
"Hem demanat que hi hagi un número telefònic (900 696 566 en horari de 9 a 14h de dilluns a divendres) a través del qual també es pugui sol·licitar el servei. També ens agradaria que es poguessin comprar bitllets físics i que es pogués pagar els 1,45 euros allà mateix, dins del taxi", afegeix el president de l'Associació de Veïns.
"La idea és avançar en el camí de la digitalització i ajudar a la gent gran a instal·lar-se l'aplicació i a fer-la servir. L'app ha estat dissenyada perquè sigui fàcil d'utilitzar", matisa el director general de l’AMTU, Joan Serra, en resposta a la demanda. En aquesta línia, s'han convocat als veïns de Les Martines diumenge per aprendre a emprar l'app.
La Mercedes Delgado, veïna del barri, està molt satisfeta amb la nova línia: "Ens anirà molt bé. Per ara tinc cotxe, però cada vegada em vaig fent més gran i estem bastant aïllats. L'altre dia se'm va espatllar el cotxe i la meva filla em va haver de portar. Vaig pensar, si tinguéssim el servei de taxis, m'hagués pogut pujar en taxi", comenta la Mercedes.
En la mateixa línia, Agustí Codina demanarà que en un futur el servei inclogui més parades dins la mateixa urbanització de Les Martines, ja que la nova línia és de connexió amb Terrassa però no serveix per arribar d'una punta a l'altra del barri.