
“Cada cop és més difícil aparcar” és una frase que tots hem dit o sentit mentre donem més voltes que un ventilador pels carrers del centre de la ciutat. La Diputació ha publicat unes estadístiques de valoració ciutadana que confirmen que, de tots els àmbits de gestió municipal, l’aparcament i les zones blaves és el que es valora més negativament (suspèn amb un 3,7). Val a dir que ha millorat en cinc dècimes la valoració que va rebre ara fa un any.
La regidora de Via Pública, Lluïsa Melgares, assegura que es treballa en aquesta direcció, i que durant aquest mandat s’han posat en funcionament moltes noves places d’aparcament (Sant Leopold, Vapor Gran...). Però la ciutadania tampoc aprova aquestes actuacions, i s’emporten la pitjor qualificació (un 10,1% dels entrevistats ho pensen). Els veïns del Districte 2, que integra els barris de Ca n’Anglada, Montserrat, Torre-Sana i Vilardell, són els que pitjor valoren la feina de l’Ajuntament.
Radiografia
Terrassa compta amb un parc de 131.286 vehicles censats (dades de 2009), 93.200 dels quals són turismes. Segons la mateixa regidora, a Terrassa, hi ha 121.560 places d’aparcament en calçada, dins les quals s’hi inclouen els guals particulars (que són més de la meitat). Només 40 mil d’aquestes places són gratuïtes, i 1.845 corresponen a zona blava.
“Als barris on hi ha espai, habilitem zones d’aparcament al carrer” assegura Melgares. Al Centre, però, han apostat per “places d’alta rotació per tal de potenciar el comerç”. I afegeix: “volem aconseguir l’equilibri; que no hi hagi falta d’aparcament i que els venedors estiguin contents”. D’aquesta manera, el flux comercial de la ciutat augmenta, i els ciutadans que arriben al Centre amb cotxe, limiten la seva estada a l’estona necessària per fer les compres. Aquestes polítiques s’estan duent a terme als principals punts comercials de la ciutat.
Pàrquing subterrani
Per aquells que necessitin superar el límit que permet la zona blava, hi ha a tot Terrassa dotze aparcaments subterranis que, en total, sumen 3.227 places d’aparcament. D’altra banda, aquests aparcaments es gestionen de manera mixta entre Egarvia, una societat municipal (empresa de gestió que depèn de l’Ajuntament) i una companyia privada. Algunes de les empreses que s’encarreguen de la gestió dels aparcaments subterranis són Aterba SL o IMVIV SA.
La regidora de Via Pública, Lluïsa Melgares, assegura que es treballa en aquesta direcció, i que durant aquest mandat s’han posat en funcionament moltes noves places d’aparcament (Sant Leopold, Vapor Gran...). Però la ciutadania tampoc aprova aquestes actuacions, i s’emporten la pitjor qualificació (un 10,1% dels entrevistats ho pensen). Els veïns del Districte 2, que integra els barris de Ca n’Anglada, Montserrat, Torre-Sana i Vilardell, són els que pitjor valoren la feina de l’Ajuntament.
Radiografia
Terrassa compta amb un parc de 131.286 vehicles censats (dades de 2009), 93.200 dels quals són turismes. Segons la mateixa regidora, a Terrassa, hi ha 121.560 places d’aparcament en calçada, dins les quals s’hi inclouen els guals particulars (que són més de la meitat). Només 40 mil d’aquestes places són gratuïtes, i 1.845 corresponen a zona blava.
“Als barris on hi ha espai, habilitem zones d’aparcament al carrer” assegura Melgares. Al Centre, però, han apostat per “places d’alta rotació per tal de potenciar el comerç”. I afegeix: “volem aconseguir l’equilibri; que no hi hagi falta d’aparcament i que els venedors estiguin contents”. D’aquesta manera, el flux comercial de la ciutat augmenta, i els ciutadans que arriben al Centre amb cotxe, limiten la seva estada a l’estona necessària per fer les compres. Aquestes polítiques s’estan duent a terme als principals punts comercials de la ciutat.
Pàrquing subterrani
Per aquells que necessitin superar el límit que permet la zona blava, hi ha a tot Terrassa dotze aparcaments subterranis que, en total, sumen 3.227 places d’aparcament. D’altra banda, aquests aparcaments es gestionen de manera mixta entre Egarvia, una societat municipal (empresa de gestió que depèn de l’Ajuntament) i una companyia privada. Algunes de les empreses que s’encarreguen de la gestió dels aparcaments subterranis són Aterba SL o IMVIV SA.