Amb motiu dels retards que s’estan produint als serveis ferroviaris de Rodalies des d’ahir, a conseqüència del conflicte laboral que es manté entre els maquinistes i Renfe-Operadora, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha pres mesures per intentar pal·liar en el màxim possible els efectes d’aquestes incidències en la mobilitat dels usuaris que fan ús de forma habitual dels serveis de transport públic. En aquest sentit, el Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha posat en contacte amb les empreses concessionàries dels serveis regulars de transport de viatgers per carretera competència de la Generalitat que transcorren pels mateixos corredors que les línies ferroviàries afectades pels retards. L’objectiu és garantir la disposició de vehicles de reforç per atendre els possibles increments de demanda en aquestes línies d’autobús, per respondre adequadament davant un possible traspàs de viatgers que optin finalment per no utilitzar el tren.
Les línies d’autobús que afecten la comarca i que es reforçaran segons les necessitats que es detectin són les del corredor de la R4:
- Manresa-BCN, gestionada per l’empresa Bages UTE Exprés.
- Vacarisses-Terrassa, gestionada per l’empresa Transports Generals d’Olesa, SA (TGO).
- Terrassa-Sabadell-Barberà del Vallès-Cerdanyola del Vallès-BCN, gestionada pel Grup Moventia-Sarbus.
- Ripollet-BCN, gestionada per l’empresa Autocares R.Font, SA.
L'origen del conflicte
L’origen de les demores es troba en el conflicte laboral que mantenen empresa i maquinistes arran de la implantació d’un nou sistema de torns i horaris. Tot i que les primeres informacions quan van començar els retards aquest dilluns apuntaven a una averia com la causant de les demores, unes hores després l’empresa acusava els treballadors d’estar duent a terme una vaga de zel.
Els sindicats van negar categòricament aquesta acusació afirmant que els retards s’havien produït pels nous quadres horaris que, al seu parer, “no deixaven marge de maniobra” quan hi havia retards, fent que aquests s’anessin acumulant i impedint que el servei funcionés correctament. Empresa i treballadors van reunir-se per trobar una solució al conflicte, tot i que de moment, com es pot comprovar a les estacions, la situació no s’ha desencallat.
De fet, el director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha reiterat aquest matí que la causa dels retards és la vaga de zel que estan duent a terme alguns treballadors que, segons ha dit, han esgrimit la manca de confort dels seients per no desenvolupar la seva feina. En una entrevista a RAC1, Remacha ha afirmat també que només “30 o 40 treballadors” d’una plantilla de 530 estan secundant la vaga.
Les línies d’autobús que afecten la comarca i que es reforçaran segons les necessitats que es detectin són les del corredor de la R4:
- Manresa-BCN, gestionada per l’empresa Bages UTE Exprés.
- Vacarisses-Terrassa, gestionada per l’empresa Transports Generals d’Olesa, SA (TGO).
- Terrassa-Sabadell-Barberà del Vallès-Cerdanyola del Vallès-BCN, gestionada pel Grup Moventia-Sarbus.
- Ripollet-BCN, gestionada per l’empresa Autocares R.Font, SA.
L'origen del conflicte
L’origen de les demores es troba en el conflicte laboral que mantenen empresa i maquinistes arran de la implantació d’un nou sistema de torns i horaris. Tot i que les primeres informacions quan van començar els retards aquest dilluns apuntaven a una averia com la causant de les demores, unes hores després l’empresa acusava els treballadors d’estar duent a terme una vaga de zel.
Els sindicats van negar categòricament aquesta acusació afirmant que els retards s’havien produït pels nous quadres horaris que, al seu parer, “no deixaven marge de maniobra” quan hi havia retards, fent que aquests s’anessin acumulant i impedint que el servei funcionés correctament. Empresa i treballadors van reunir-se per trobar una solució al conflicte, tot i que de moment, com es pot comprovar a les estacions, la situació no s’ha desencallat.
De fet, el director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha reiterat aquest matí que la causa dels retards és la vaga de zel que estan duent a terme alguns treballadors que, segons ha dit, han esgrimit la manca de confort dels seients per no desenvolupar la seva feina. En una entrevista a RAC1, Remacha ha afirmat també que només “30 o 40 treballadors” d’una plantilla de 530 estan secundant la vaga.