L'avaluació del centres educatius es generalitzarà en quatre anys, quan els prop de 4.500 centres de primària i secundària públics i concertats hauran de rendir comptes dels progressos assolits en funció d'uns objectius fixats en el projecte educatiu de cada centre i, en el cas dels centres públics, concretats en el projecte de direcció. Fins ara només estaven sotmesos a l'avaluació per objectius les 535 escoles i instituts que tenen plans d'autonomia de centre.
Així ho fixa l'esborrany de decret d'autonomia dels centres educatius elaborat per la conselleria d'Educació, el primer que desplega la llei d'educació de Catalunya i que està considerat una de les columnes vertebrals de la norma, en tant que ha de fer possible l'ampliació dels marges d'autonomia dels centres per fixar els currículums, l'organització i la gestió dels recursos humans i materials. El decret, que es preveu aprovar abans de l'estiu perquè entri en vigor el curs que ve, vincula l'autonomia a més supervisió i control dels resultats, que es faran efectius al cap de quatre anys.
Entre els indicadors de progrés que tindrà en compte l'avaluació hi figuren el rendiment acadèmic, la satisfacció de les famílies, la disminució dels índexs d'absentisme dels alumnes, la cohesió dels equips docents i el seguiment de la trajectòria dels graduats pel que fa a la continuïtat en estudis postobligatoris, segons van avançar fonts de la conselleria.
Segons consta en la proposta de decret, l'avaluació de cada centre tindrà efectes sobre "l'exercici de la funció docent del professorat" i sobre la funció directiva i pot arribar a comportar la substitució dels integrants de l'equip directiu si no és satisfactòria, així com la revisió del contracte-programa que concreta els recursos econòmics addicionals assignats per a la consecució dels objectius.
L'avaluació positiva de la docència (que inclourà el resultat de l'avaluació del centre) comportarà més retribució i reconeixement professional a través de l'adquisició de graus docents per part del professorat dels centres públics i tindrà efectes també sobre la promoció dels docents de la privada concertada.
La fixació dels indicadors de progrés, així com dels models i protocols a seguir en l'avaluació, aniran a càrrec de la futura Agència d'Avaluació i Prospectiva de l'Educació, que es regirà per un decret propi.
Així ho fixa l'esborrany de decret d'autonomia dels centres educatius elaborat per la conselleria d'Educació, el primer que desplega la llei d'educació de Catalunya i que està considerat una de les columnes vertebrals de la norma, en tant que ha de fer possible l'ampliació dels marges d'autonomia dels centres per fixar els currículums, l'organització i la gestió dels recursos humans i materials. El decret, que es preveu aprovar abans de l'estiu perquè entri en vigor el curs que ve, vincula l'autonomia a més supervisió i control dels resultats, que es faran efectius al cap de quatre anys.
Entre els indicadors de progrés que tindrà en compte l'avaluació hi figuren el rendiment acadèmic, la satisfacció de les famílies, la disminució dels índexs d'absentisme dels alumnes, la cohesió dels equips docents i el seguiment de la trajectòria dels graduats pel que fa a la continuïtat en estudis postobligatoris, segons van avançar fonts de la conselleria.
Segons consta en la proposta de decret, l'avaluació de cada centre tindrà efectes sobre "l'exercici de la funció docent del professorat" i sobre la funció directiva i pot arribar a comportar la substitució dels integrants de l'equip directiu si no és satisfactòria, així com la revisió del contracte-programa que concreta els recursos econòmics addicionals assignats per a la consecució dels objectius.
L'avaluació positiva de la docència (que inclourà el resultat de l'avaluació del centre) comportarà més retribució i reconeixement professional a través de l'adquisició de graus docents per part del professorat dels centres públics i tindrà efectes també sobre la promoció dels docents de la privada concertada.
La fixació dels indicadors de progrés, així com dels models i protocols a seguir en l'avaluació, aniran a càrrec de la futura Agència d'Avaluació i Prospectiva de l'Educació, que es regirà per un decret propi.