Prop de 5.000 persones que pertanyen a la comunitat universitària de la nova Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) elegiran entre el 2 i el 4 de novembre, mitjançant el sistema de votació electrònica, el seu primer director electe, després de la fusió de les dues escoles d'enginyeria del Campus de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Terrassa.
A la direcció de l'ESEIAAT s'ha presentat una única candidatura, encapçalada pel professor Xavier Roca, a qui acompanyen com a membres del seu equip els professors i les professores Inès Algaba, Pilar Cortès, Santiago Forcada, Daniel Garcia-Almiñana, David González, Lluís Gil, Jorge Macanàs, Joaquim Marquès, Núria Salan i Jordi Voltas.
Xavier Roca va néixer a Vilafranca del Penedès l’any 1974. Doctor enginyer industrial des del 2005 per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), imparteix classes des del 1999 a l'antiga ETSEIAT, actualment ESEIAAT.
Roca ha desenvolupat la tasca de sotsdirector cap d’estudis del 2011 al 2015, i va ser delegat del rector de l’Àrea Acadèmica de l’ESEIAAT durant el procés de fusió de les dues escoles d’enginyeria de la UPC a Terrassa, des del 2015 fins a l’actualitat. Actualment, coordina el màster universitari en Enginyeria Industrial i el màster universitari en Enginyeria Aeronàutica.
El candidat a la direcció de l’ESEIAAT, un dels centres docents en enginyeria més importants de Catalunya, és membre del Grup de Recerca i Innovació de la Construcció (GRIC) i és professor del Departament d’Enginyeria de Projectes i de la Construcció. La seva activitat de recerca s’emmarca dins la línia de la gestió dels processos constructius.
Segons explica el mateix Xavier Roca “la nostra Escola és, actualment, un dels principals focus de talent d’R+D i de formació d’enginyers i enginyeres a Catalunya i a la resta de l’Estat. Som referents al Vallès i a Catalunya. El que fem repercuteix en tots els àmbits socials i econòmics”. En el seu programa electoral destaca que “si la comunitat universitària ens atorga la seva confiança, el meu equip treballarà per ser també referents a Europa, per millorar la interacció entre els nostres 34 grups d’R+D amb la indústria i per aplegar la participació tant del professorat, dels investigadors, del personal d’administració i serveis, i de l’estudiantat en la consecució dels nostre objectius”.
Roca també afirma que “hem de ser capaços de consolidar el nostre prestigi, que ens hem guanyat gràcies a la innovació i la qualitat en la docència, amb una oferta de titulacions que aplega 10 graus en enginyeria i 7 Màsters universitaris, la qual cosa ens converteix en un centre estratègic de formació per al país”.
Xavier Roca, candidat únic a la direcció de l’ESEIAAT
Del 2 al 4 de novembre, prop de 5.000 membres de la comunitat universitària elegiran el seu primer director electe després de la fusió de les dues escoles d'enginyeria de Terrassa
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament de Terrassa insisteix en evitar el tancament de línies d'I3 pel curs escolar 2025-26 Redacció
-
-
L'ONG Oberts al Món celebra 20 anys de cooperació a Guatemala amb un concert solidari de jazz Redacció
-
Arriba l'acte de lliurament dels premis de la 44a edició del Concurs BBVA de Dibuix Escolar Redacció
-
Publicat el 01 d’octubre de 2016 a les 12:00
Actualitzat el 31 d’octubre de 2016 a les 18:55
Et pot interessar
-
Societat Història i arquitectura es donen la mà a la Fira Modernista de Terrassa
-
Societat Presenten la Fira Pirata de les Illes perdudes del Roc Blanc a Terrassa
-
Societat La immigració és el principal factor del creixement d'habitants a Terrassa
-
Societat El Torneig Hockey Solidari a Terrassa ja té data de començament
-
Societat Terrassa renova la gespa dels estadis municipals
-
Societat Terrassa és la ciutat de Catalunya on més s'ha reduït la delinqüència l'últim any