Un jove acusat d'agredir un simpatitzant de Vox a Balaguer quedarà absolt després que el denunciant no s'hagi presentat al judici que s'havia de fer aquest dijous i que la Fiscalia hagi retirat els càrrecs.
Així ho ha informat la defensa de l'encausat, Mercè Jordana, que ha explicat a l'ACN que tampoc s'havia presentat cap informe de lesions. El jove estava acusat per un delicte de lesions lleus i durant la vista s'havia d'establir l'import de la multa. El denunciant assegurava haver estat colpejat durant una marxa que Vox va fer pel centre de Balaguer el 30 de gener passat. La defensa ha sol·licitat al judici que l'acusació assumeixi les costes judicials.
Alerta Solidària, que ha fet públic per xarxes el cas, celebra aquest final tot i que destaca que "no es pot oblidar que durant 10 mesos un veí ha estat patint l'amenaça del procés judicial". A més, denuncien la "constant lògica repressiva sense fre" que transcendeix el cas puntual i que s'escampa arreu dels Països Catalans, "com una operació d'Estat per frenar els moviments populars, com l'antifeixisme o l'independentisme, que s'oposen a la seva impunitat, privilegis i discursos d'odi".
Els fets denunciats haurien passat el 30 de gener d'aquest 2021. Alerta Solidària afegeix en un comunicat que abans fins i tot d'aquesta caminada "provocativa", alguns dels participants, com el mateix denunciant, havien fet ostentació de simbologia d'apologia a la discriminació de l'immigrant, la dona, la llengua i la cultura catalana.
Des d'Alerta Solidària denuncien també el paper dels Mossos d'Esquadra per unes actuacions que consideren que es duen a terme "sempre contra antifeixistes i mai contra els provocadors ultres, durant, abans i després dels actes electorals d'apologia de l'odi".
La Fiscalia l'acusava inicialment d'un delicte especial d'alteració d'ordre públic en context electoral i posteriorment per lesions lleus. Tot i això, i tenint en compte la incompareixença del denunciant, el ministeri públic ha retirat l'acusació.
Absolt el jove de Balaguer acusat d’agredir un simpatitzant de Vox
El denunciant no ha comparegut al jutjat
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de novembre de 2021 a
les 16:21
Et pot interessar
-
Cultura
El Centre de Titelles de Lleida celebra 40 anys amb una fira amb 29 companyies
-
Cultura
L'agenda del cap de setmana a Lleida: 21 i 22 de març
-
Cultura
Els britànics Asian Dub Foundation obren la 19a edició de Músiques Disperses de Lleida
-
Cultura
Lleida impulsa una xarxa per apropar les arts escèniques a tot el territori
-
Cultura
L'agenda del cap de setmana a Lleida: 14 i 15 de març
-
Cultura
Aragó demana cinc taules de Sixena exposades a Lleida per a una exposició temporal
