Un especialista en conservació i restauració de béns culturals està aplicant un tractament per netejar les pintades que van aparèixer l'11 de setembre a la façana de l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI). Es tracta d'unes pintades fetes amb esprai, l'una vermella i l'altra negra, i situades a banda i banda del portal d'accés.
És la segona actuació que es fa amb aquest objectiu, després que ja s'intentessin eliminar aplicant decapant industrial i aigua a pressió. Els resultats, però, no van ser òptims i només van dissoldre les parts més superficials de la pintura, deixant restes importants dins el porus del suport petri. La previsió és que els treballs, que van començar dijous, s'enllesteixin aquest divendres, si la humitat ho permet.
Aquesta actuació es fa aplicant una tècnica d'eliminació que combina una aplicació de Ciclometicona D5 per crear una barrera semipenetrable a la zona de les pintades; un posterior ús d'acetona gelificada, i la posterior remoció i retirada del producte amb raspalls de pues de niló i cotons impregnats amb el mateix dissolvent. Finalment, es fa un tractament a base de veladures cromàtiques amb aigua de calç i pigments minerals per unificar cromàticament les zones de la façana afectades per les pintades.
Des de l'IEI han explicat que, en principi, està previst que l'actuació s'acabi aquest divendres, tot i que dependrà del grau d'humitat que tinguin les pedres, una qüestió que podria allargar alguns dies més l'aplicació d'aquesta tècnica.
Apliquen un nou tractament per eliminar les pintades de la façana de l'IEI
Els treballs els porta a terme un especialista en conservació i restauració de béns culturals
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de novembre de 2021 a
les 14:36
Et pot interessar
-
Cultura
El Pla d’Urgell estrena una ruta literària per reivindicar el llegat de Joan Benet i Petit
-
Cultura
Àngels Gonyalons i El Petit de Cal Eril, caps de cartell del Dansàneu
-
Cultura
Nova edició de l'Aplec del Caragol de rècord: prop de 17.000 penyistes i 124 colles
-
Cultura
Balaguer estrenarà «La reguereta», una sardana inèdita de Sisco Amorós
-
Cultura
La desfilada de gala omple el centre de Lleida en el punt àlgid dels 30 anys de Moros i Cristians
-
Cultura Balaguer impulsa una campanya de finançament per un disc de sardanes vinculades a la ciutat
