Moros i Cristians s’han desafiat a la batalla que enfrontarà demà ambdós exèrcits en la recreació de la trobada de les Ambaixades, que com cada any ha aplegat un nombrós públic a la plaça de la Paeria.
Els dos bàndols s’han reptat al combat amb els habituals tocs d'humor, que ha començat quan l’ambaixada cristiana ha arribat davant del palau municipal per demanar la rendició de les tropes mores.
Ho han fet el caïd i el comte cristià de cada bàndol, seguint un guió satíric escrit pel senyor Postu. Una disputa dialèctica, centrada en l’actualitat política i social de Catalunya i Lleida, on hi ha aparegut els CDR’s, l’aplicació de l’article 155 i el futur de les Basses d’Alpicat, entre d’altres.
Els moros han rebutjat l’oferta cristiana i s’han emplaçat a un enfrontament per l’endemà, quan es desencadenarà una fervent batalla per la possessió de la ciutat de Lleida.
Cristians i moros es repten a la batalla per Lleida
Ambdós bàndols han recreat les Ambaixades a la plaça de la Paeria
- Imatge de la festa dels Moros i Cristians -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de maig de 2018 a les 23:37
Actualitzat el 19 de maig de 2018 a les 23:42
Et pot interessar
-
Cultura L'agenda del cap de setmana a Lleida: 10 i 11 de gener
-
Cultura
El GER de Balaguer torna als escenaris una dècada després amb «Bojos pel teatre»
-
Cultura
Els Pastorets fan ple a Balaguer i miren ja cap a una edició encara més ambiciosa
-
Cultura
Rafel Jaume guanya el 42è Premi Josep Vallverdú amb una obra sobre ètica, música i intel·ligència artificial
-
Cultura
Agenda del cap de setmana a Lleida: 22 i 23 de novembre
-
Cultura
Lleida tornarà a ser seu europea de la dansa urbana amb uns 300 ballarins
