Maria Rosa Amorós, d'ERC, serà la nova delegada del Govern a l'Alt Pirineu i l'Aran. Així ho ha decidit aquest dijous l'executiu de Carles Puigdemont, que d'aquesta manera completa totes les delegacions territorials. Amb la designació d'Amorós, ERC recull la plaça que deixa CiU, que en els darrers anys havia tingut l'alcalde de Pont de Suert, Albert Alins, com a delegat territorial. Els convergents, en canvi, s'han quedat la delegació de Ponent, on hi seguirà Ramon Farré tal com va avançar NacióLleida.
Una carrera política vinculada ERC
Nascuda el 1963 i psicopedagoga de formació, Amorós ha treballat com a mestra en diverses escoles de Cornellà de Llobregat i, els darrers anys, del Pallars. Va fer classes de reciclatge de català per a mestres nouvinguts (1985-2003) a l’Institut Català d’Educació de la Universitat Politècnica de Catalunya.
La seva carrera política ha estat sempre vinculada a ERC, formació per la qual és regidora de l’Ajuntament d’Isona i Conca Dellà des de les eleccions municipals del 2011. Ha estat diputada al Parlament de Catalunya des del 2012, i l'any passat es va presentar a les eleccions al Parlament de Catalunya com a membre d’ERC amb la coalició independentista Junts pel Sí.
Maria Rosa Amorós, nova delegada del Govern a l'Alt Pirineu i l'Aran
La republicana substitueix el convergent Albert Alins
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de gener de 2016 a les 18:28
Et pot interessar
-
Cultura Balaguer obre el teló del 10è Encontats amb una sessió de Ramon Besora i Jaume Centelles
-
Cultura Sant Miquel de les Lletres: una setmana que omplirà Lleida de llibres, cuina i músic
-
Cultura FiraTàrrega 2025 tanca amb un 75% d’ocupació i 14.500 entrades: una ciutat convertida en escenari
-
Cultura La Fira Tàrrega del divendres: llibres que alimenten màquines, taulons gegants i auriculars màgics
-
Cultura Agenda del cap de setmana a Lleida: 13 i 14 de setembre
-
Cultura Tàrrega es converteix en partitura viva per donar el tret de sortida a la 45a Fira de Teatre al Carrer