La Paeria és el quart ajuntament català que més deutes té amb els bancs

El consistori lleidatà té un deute viu de 185,1 milions segons el Ministeri d'Hisenda

Publicat el 21 d’agost de 2015 a les 15:49

La Paeria, centre de polèmiques Foto: À.Ll


La Paeria de Lleida ocupa la quarta posició en el rànquing de consistoris amb major deute viu, que és el que es manté amb els bancs en temes de crèdits financers, valors de renda fixa i préstecs a tercers. 

Segons dades del Ministeri d'Hisenda a finals del 2014, l'Ajuntament de Lleida està endeutat en un total de 185,1 milions d'euros, una xifra que, des de l'equip de govern, es justifica arran de la dissolució de l'Empresa Municipal d'Urbanisme, una operació que ha carregat encara més la motxilla del deute al consistori lleidatà.

La capital del Segrià està superada per Barcelona, que té un deute viu de 977,6 milions, Reus, que es queda amb 259,7 milions, i Terrassa, que té 198,4 milions de deute amb els bancs.

Tàrrega i Balaguer completen els tres primers llocs a la demarcació de Lleida

Pel que fa a la demarcació de Lleida, la segona ciutat amb el deute viu més alt és Tàrrega, que té un llast en aquest aspecte de 20. 159 milions seguit de Balaguer, amb 16,7, Mollerussa amb 13 i la Seu d'Urgell amb 11,6 milions.