Els Castellers de Lleida han aixecat aquest dissabte al migdia un “pilar per la llibertat” a la plaça Mercadal de Balaguer per exigir l'alliberament dels independentistes empresonats i el retorns dels qui són a l'estranger.
Es tracta d'una mobilització organitzada per l'ANC i Òmnium coincidint amb els 8 mesos de presó de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart i que es repetirà a onze punts més de la geografia catalana, localitats natals (o les més properes) dels polítics presos o 'exiliats'.
A la capital de la Noguera s'ha fet el primer pilar de la jornada i s'ha dedicat a l'anterior consellera d'Agricultura, Meritxell Serret, originària de Vallfogona de Balaguer. Precisament aquest vespre al pavelló de Vallfogona s'hi farà un gran concert, titulat #FreeSerret, amb les actuacions de 12 grups i les intervencions de la presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie i del vicepresident d'Òmnium, Marcel Mauri.
Els 'pilars per la llibertat' es reproduiran a Amer (Carles Puigdemont), Torroella de Montgrí (Dolors Bassa), Sant Vicenç dels Horts (Oriol Junqueras), Caldes de Montbui (Raül Romeva), Terrassa (Josep Rull i Lluís Puig), Parets del Vallès (Jordi Turull), Santa Perpetua de Mogoda (Jordi Cuixart), Vic (Marta Rovira), Sallent (Anna Gabriel) i Xerta (Carme Forcadell).
Els quatre pilars de Barcelona seran els corresponents a Jordi Sànchez, Clara Ponsatí, Joaquim Forn i Toni Comín. El de la capital catalana serà l'acte central a dos quarts de set de la tarda a la plaça de Catalunya. L'acció compta amb el suport de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya i una quinzena de colles d'arreu del país.
Aixequen un «pilar per la llibertat» a Balaguer en record de Meritxell Serret
Política
En una mobilització organitzada per l'ANC i Òmnium coincidint amb els 8 mesos de presó de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart
ARA A PORTADA
-
Política Lleida aprova les Ordenances Fiscals del 2027 amb l’abstenció d’ERC i Junts i el rebuig de la resta de l’oposició Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
16 de juny de 2018 a
les 15:04
Actualitzat el
18 de juny de 2018 a les
00:57
Et pot interessar
-
Política
ERC Balaguer proposa commutar multes per treballs en benefici de la comunitat
-
Política Lleida rebrà 2,9 milions d’euros per impulsar places de residència universitària assequibles
-
Política ERC i Junts revalidarien l’escó a Lleida i el PSC podria perdre’n un, segons Sigma Dos
-
Política
Les tres lliçons del cas Mínguez
-
Política Montse Mínguez dimiteix per la polèmica immobiliària de la seva parella i no serà candidata pel 29-N
-
Política El cas Mínguez atia la pugna pel quart escó lleidatà
