Així mateix, la proposta demana "donar les instruccions necessàries perquè en el futur no es produeixin situacions similars que impedeixin clarament els principis de pluralisme, inclusió i cohesió social", i també exigeix al Departament d'Ensenyament "donar compliment a les sentències del TSJC". Els populars asseguren que, arran la sentència, "la família va denunciar haver rebut pressions i assetjament a través de les xarxes socials" després de filtrar-se la identitat dels infants i que, per aquest motiu, "va haver de canviar els menors de centre educatiu". El PPC considera que, "fins el moment, el perjudici a aquests menors i a la seva família no han estat reparats".
El Grup Parlamentari Popular defensa en la seva proposta que "les administracions tenen l'obligació de protegir l'infant contra totes les formes de violència física o mental", i remarca també "l'obligació de tota la ciutadania en general de respectar els drets dels infants i d'implicar-se en la seva protecció".
El PPC considera que "Ensenyament continua negant la realitat plural, diversa i bilingüe de Catalunya impedint que les escoles es regeixin pels principis de pluralisme, inclusió i cohesió social". També recorda que "es tracta de la segona família que abandona l'escola després d'haver aconseguit una sentència del TSJC que obliga els centres a ampliar el nombre d'hores lectives en castellà".
El PPC considera que "Ensenyament continua negant la realitat plural, diversa i bilingüe de Catalunya impedint que les escoles es regeixin pels principis de pluralisme, inclusió i cohesió social". També recorda que "es tracta de la segona família que abandona l'escola després d'haver aconseguit una sentència del TSJC que obliga els centres a ampliar el nombre d'hores lectives en castellà".