El diputat del PSC per Lleida, Pirineu i Aran al Parlament, Òscar Ordeig, ha afirmat avui que "el Govern ja no pot seguir donant excuses per evitar que els gairebé 250 alumnes, d’entre 3 i 9 anys, de l’Escola de Pinyana de Lleida segueixin encara rebent classes en mòduls prefabricats; una situació lamentable que s’ha perllongat ja durant 7 anys".
Per això, el Grup Parlamentari Socialista ha registrat una Proposta de Resolució "amb l’objectiu que la Generalitat reconegui la urgència de la construcció de l’Escola de Pinyana i doti de partida pressupostària la redacció del projecte i els recursos necessaris per a la seva construcció en els pressupostos per aquest 2016".
Ordeig ha recordat que "l’any passat, i a través també d’una proposta socialista, el Parlament va aprovar una Resolució instant al Govern a iniciar amb caràcter urgent i prioritari les obres de construcció de l’Escola de Pinyana". El diputat socialista ha apuntat que "amb la Proposta que presentem ara volem garantir que aquesta infraestructura educativa sigui una realitat el més aviat possible; no podem permetre que els seus alumnes segueixin estudiant en barracons i en un entorn molt degradat, com he pogut comprovar".
A més, la PR socialista insta a que el projecte de construcció de l’Escola de Pinyana "contempli la construcció d’un institut que doni continuïtat a l’educació dels alumnes del barri de Balàfia solucionant així la manca d’infraestructures educatives que els mateixos veïns del barri han reivindicat".
Finalment, Òscar Ordeig ha afirmat que "portem massa temps amb Governs que s’escuden en la urgència identitària per obviar i perllongar les veritables urgències, que són les socials, l’atenció a les persones i als seus drets, com és l’accés a una educació universal i de qualitat, que difícilment es pot garantir amb barracons".
El PSC reclama posar fi a set anys de barracons a l'escola de Pinyana de Lleida
El Grup Parlamentari Socialista ha reiterat la urgència de la construcció d’aquest centre a Lleida incloent-la en els pressupostos per aquest 2016
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 25 de gener de 2016 a les 12:13
Actualitzat el 25 de gener de 2016 a les 12:21
Et pot interessar
-
Política L’Ajuntament de Mollerussa encalla amb un crèdit de dos milions i fa un toc d’atenció al servei de neteja
-
Política ERC pressiona el govern perquè les ajudes pels incendis no s’apaguin abans d’arribar
-
Política Mollerussa modifica la guia interventora per reduir la burocràcia i agilitzar els pagaments
-
Política Mínguez defensa el PSOE mentre creixen les incògnites sobre la jornada laboral i l’IRPF: «Sempre complim»
-
Política ERC pressiona el govern de Larrosa: “A Cappont no es viu d’anuncis, es necessiten escoles”
-
Política L’Esquerra Independentista de Lleida celebrarà una Diada per «construir la pròpia via»