El president de la Generalitat, Quim Torra, ha criticat aquest dijous que el ministre d'Exteriors, Josep Borrell, hagi donat instruccions perquè actuïn com l'ambaixador espanyol a Washington, l’exministre Pedro Morenés, la setmana passada, quan va protagonitzar un incident amb el mateix Torra a l'Smithsonian Folklife Festival.
"L'article 155 fa amics per sempre. No hi ha res més igual a un Ministre d'Exteriors del PP que un Ministre d'Exteriors del PSOE", ha escrit el president de la Generalitat en una piulada a Twitter. Segons Borrell, Morenés “va fer el que havia de fer i va dir el que havia de dir” perquè "és el comportament normal que s'espera d'un ambaixador".
La recepció oficial a Washington que l’organització oferia a les delegacions de Catalunya i Armènia la setmana passada amb motiu de l'Smithsonian Folklife Festival va acabar amb els discursos de contingut enfrontat del president de la Generalitat i l’ambaixador espanyol als EUA. La delegació catalana d'artistes convidats va escridassar l’ambaixador i va clamar per la llibertat dels “presos polítics”, a més d'abandonar l’acte en ple, amb Torra al capdavant.
A la sortida, el president va denunciar que Morenés havia fet un discurs “ofensiu” per a ell i “per al país” per haver-lo “titllat de mentider i posat en qüestió l’existència de presos polítics”. I és que Torra havia dedicat part de la seva intervenció a parlar, justament, de la situació dels independentistes que estan a la presó o a l’estranger.
La clatellada de Quim Torra a Josep Borrell després de la polèmica de Morenés
"L'article 155 fa amics per sempre", lamenta el president de la Generalitat
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 05 de juliol de 2018 a les 09:57
Et pot interessar
-
Política L’Ajuntament de Mollerussa encalla amb un crèdit de dos milions i fa un toc d’atenció al servei de neteja
-
Política ERC pressiona el govern perquè les ajudes pels incendis no s’apaguin abans d’arribar
-
Política Mollerussa modifica la guia interventora per reduir la burocràcia i agilitzar els pagaments
-
Política Mínguez defensa el PSOE mentre creixen les incògnites sobre la jornada laboral i l’IRPF: «Sempre complim»
-
Política ERC pressiona el govern de Larrosa: “A Cappont no es viu d’anuncis, es necessiten escoles”
-
Política L’Esquerra Independentista de Lleida celebrarà una Diada per «construir la pròpia via»